
Наразі в регіонах України розпорядники бюджетних коштів відмовляються укладати з приватними лікувально-профілактичними закладами угоди, відповідно до яких рецепти, виписані лікарями приватних закладів охорони здоров’я, підлягатимуть відшкодуванню, так само як і рецепти, виписані лікарями державних та комунальних закладів охорони здоров’я. Цю проблему озвучив Віталій Березницький, засновник клініки «Гарвіс» (м. Дніпро), під час конференції «Приватна медицина» у рамках дискусії із заступником міністра охорони здоров’я Павлом Ковтонюком.
Зокрема, В. Березницький повідомив, що у червні поточного року в МОЗ України відбулася зустріч, під час якої обговорювалися питання, пов’язані з програмою реімбурсації. Наприкінці серпня приватні заклади охорони здоров’я отримали роз’яснення від заступника міністра Романа Ілика, відповідно до якого рецепти, виписані лікарями приватних лікарень, підлягають оплаті з боку місцевого бюджету, так само як і рецепти, виписані лікарями державних та комунальних закладів.
Також МОЗ України рекомендувало укладати тристоронні договори між кінцевим розпорядником бюджетних коштів, аптекою, що долучилася до програми «Доступні ліки», та суб’єктом господарської діяльності (заклад охорони здоров’я приватної форми власності та/або лікарі — фізичні особи — підприємці).
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
від 28.08.2017 р.
№ 18.3-04/58/2975-17/22918
Громадська спілка «Асоціація приватних
медичних закладів України»
Департамент охорони здоров’я
Дніпропетровської облдержадміністрації
Міністерство охорони здоров’я України опрацювало питання, порушені у листі Громадської спілки «Асоціація приватних медичних закладів України» від 26.06.2017 р. № 70 (вх. МОЗ від 10.07.2017 р. № 58/2975), щодо роз’яснень з питань участі приватних медичних закладів України в процесі реімбурсації ліків відповідно до Урядової програми «Доступні ліки» (далі — Програма) та в межах компетенції повідомляє наступне.
Порядок відшкодування вартості лікарських засобів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 (далі — Порядок).
Порядок визначає механізм повного або часткового відшкодування вартості лікарських засобів під час амбулаторного лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет ІІ типу, бронхіальну астму, суб’єктам господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, незалежно від форми власності та підпорядкування, аптечні заклади яких розташовані в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Відпуск лікарських засобів здійснюється на підставі рецептів, виписаних закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності за місцем надання медичної допомоги пацієнту на рецептурних бланках форми № 1.
Для здійснення відпуску лікарських засобів, вартість яких підлягає повному або частковому відшкодуванню, суб’єкти господарювання звертаються до розпорядників бюджетних коштів (місцевих органів влади) із заявою про укладення договору про відшкодування вартості лікарських засобів.
Розпорядники бюджетних коштів, визначені рішеннями про відповідні бюджети згідно із законодавством, формують на підставі укладених договорів перелік суб’єктів господарювання (аптечних закладів), що здійснюють відпуск лікарських засобів. Формування зазначеного переліку здійснюється без надання преференцій окремим суб’єктам господарювання.
Форму примірного договору між розпорядником бюджетних коштів та аптечним закладом про відшкодування витрат, понесених у зв’язку з відпуском лікарських засобів, вартість яких повністю чи частково відшкодовується, затверджено наказом МОЗ України від 25.03.2017 р. № 326. Договір визначає обов’язки та відповідальність сторін, порядок розрахунків та обставини непереборної сили, строк дії договору.
У випадку, якщо функції розпорядників бюджетних коштів покладено на амбулаторії, поліклініки чи центри первинної медико-санітарної допомоги, вказані розпорядники можуть здійснювати відшкодування вартості відпущених лікарських засобів за рецептами, які виписали лікарі, що працюють в даних закладах, рівно як лікарі закладів охорони здоров’я приватної форми власності, та/або лікарі — фізичні особи — підприємці, які надають медичну допомогу пацієнтам в межах тієї території, на якій вказаний розпорядник здійснює медичне обслуговування населення. З метою встановлення відповідальності та визначення обов’язків сторін Міністерство рекомендує укладання тристоронньої угоди між кінцевим розпорядником бюджетних коштів, аптекою, що долучилася до програми «Доступні ліки», та суб’єктом господарської діяльності (заклад охорони здоров’я приватної форми власності, та/або лікарі — фізичні особи — підприємці). Форма договору розробляється сторонами договору в межах чинного законодавства України.
Заступник міністраРоман Ілик
Але на практиці виявилося, що на місцях такі угоди не укладаються, тому що для цього немає правового механізму. Принаймні так пояснюють відмову в Департаменті охорони здоров’я м. Дніпро.
Тобто склалася абсурдна ситуація, коли лікарів комунальних закладів охорони здоров’я примушують виписувати рецепти на препарати, які включені до програми «Доступні ліки», а лікарів приватних закладів, навпаки, не допускають до цього процесу.
Наше видання дослідило цю проблему. Наразі в Бюджетному кодексі України визначено, що розпорядник бюджетних коштів — бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету. Головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів цих коштів та даних такого реєстру.
Інформація щодо кількості установ та організацій, включених до єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів,
У випадку з програмою «Доступні ліки» головними розпорядниками бюджетних коштів виступають обласні департаменти охорони здоров’я, районні, міські державні адміністрації тощо, а кінцевими розпорядниками — лікувально-профілактичні заклади. Відтак приватні лікарні не можуть виступати розпорядниками бюджетних коштів, адже вони не є бюджетними установами.
Наше видання й надалі досліджуватиме це питання.
«Щотижневика АПТЕКА
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим