Як і в січні, в лютому 2021 р. також зафіксовано зменшення обсягів продажу як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Як вже зазначалося, це пов’язано із високим базисом порівняння. Минулого року в лютому фіксувався значний рівень захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ), чого не спостерігалося в лютому поточного року. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території підконтрольної українському уряду) в лютому 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1

Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2

Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3

Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Рис. 6

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Рис. 7

Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2019–2021 рр. |
Лютий, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Дієтичні добавки | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2019 | 6746,9 | 12,0 | 83,2 | 600,0 | 15,7 | 7,4 | 265,3 | 18,7 | 3,3 | 497,9 | 33,6 | 6,1 | 8110,1 | 13,6 |
2020 | 8660,3 | 28,4 | 81,9 | 835,7 | 39,3 | 7,9 | 360,5 | 35,9 | 3,4 | 722,0 | 45,0 | 6,8 | 10578,5 | 30,4 |
2021 | 8199,6 | –5,3 | 80,8 | 757,5 | –9,4 | 7,5 | 347,6 | –3,6 | 3,4 | 839,4 | 16,3 | 8,3 | 10144,2 | –4,1 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2019 | 90,343 | –6,1 | 64,6 | 39,2 | 7,5 | 28,0 | 3,7 | 2,0 | 2,7 | 6,5 | 6,2 | 4,7 | 139,8 | –1,9 |
2020 | 103,6 | 14,7 | 62,3 | 50,3 | 28,5 | 30,2 | 4,4 | 19,3 | 2,7 | 8,0 | 23,2 | 4,8 | 166,4 | 19,1 |
2021 | 82,3 | –20,5 | 60,9 | 40,2 | –20,1 | 29,8 | 3,9 | –12,8 | 2,9 | 8,7 | 8,4 | 6,4 | 135,2 | –18,8 |
Таблиця 2 | Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками лютого 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2019–2020 рр. |
Маркетуюча організація | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Sanofi (Франція) | 2 | 3 | 3 |
Дарниця (Україна) | 3 | 5 | 4 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 4 | 5 |
Acino (Швейцарія) | 5 | 7 | 6 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 6 | 2 | 2 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 8 | 7 |
KRKA (Словенія) | 8 | 9 | 8 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 9 | 6 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 10 | 10 | 11 |
Таблиця 3 | Топ-10 брендів лікарських засобів та дієтичних добавок за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр. |
Бренд | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 2 | 2 |
НІМЕСИЛ | 2 | 5 | 4 |
СИНУПРЕТ | 3 | 6 | 5 |
НУРОФЄН | 4 | 1 | 1 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 3 | 8 |
ТІВОРТИН | 6 | 11 | 7 |
БІФРЕН | 7 | 20 | 16 |
ГЕПТРАЛ | 8 | 25 | 20 |
ЦИТРАМОН | 9 | 15 | 18 |
ЕВКАЗОЛІН | 10 | 18 | 14 |
ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****
Рис. 8

Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9

Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4 | Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок |
Дистриб’ютор | 2021 | 2020 | 2019 |
БаДМ (Дніпро) | 38,0 | 38,1 | 36,2 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 35,9 | 34,6 | 29,9 |
Вента (Дніпро) | 11,9 | 11,7 | 14,6 |
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться починаючи з 2016 р., а з лютого 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З лютого 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим