У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у жовтні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1

Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками жовтня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2

Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3

Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2017–2021 рр.
Рис. 6

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2017–2021 рр.
Рис. 7

Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2018–2020 рр.
Жовтень, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок в цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2019 | 8005,0 | 16,4 | 83,0 | 711,2 | 14,0 | 7,4 | 318,2 | 23,1 | 3,3 | 608,3 | 38,6 | 6,3 | 9642,8 | 17,6 |
2020 | 9449,2 | 18,0 | 82,4 | 838,0 | 17,8 | 7,3 | 310,0 | -2,6 | 2,7 | 871,3 | 43,2 | 7,6 | 11 468,4 | 18,9 |
2021 | 11 623,7 | 23,0 | 80,6 | 1071,8 | 27,9 | 7,4 | 420,4 | 35,6 | 2,9 | 1305,4 | 49,8 | 9,1 | 14 421,3 | 25,7 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2019 | 97,6 | –0,6 | 66,7 | 37,2 | –12,1 | 25,5 | 4,0 | 2,7 | 2,7 | 7,4 | 13,2 | 5,1 | 146,2 | –3,1 |
2020 | 100,4 | 2,9 | 61,4 | 50,5 | 35,6 | 30,9 | 3,6 | –7,9 | 2,2 | 9,0 | 20,9 | 5,5 | 163,6 | 11,9 |
2021 | 106,2 | 5,8 | 61,6 | 50,3 | –0,5 | 29,2 | 4,7 | 27,5 | 2,7 | 11,2 | 24,9 | 6,5 | 172,3 | 5,4 |
ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****
Рис. 8

Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 4 | 5 |
Sanofi (Франція) | 3 | 5 | 2 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 4 | 3 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 5 | 2 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 7 | 6 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 7 | 6 | 7 |
Юрія-Фарм (Україна) | 8 | 12 | 12 |
KRKA (Словенія) | 9 | 8 | 9 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 10 | 9 | 8 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 3 | 1 |
СИНУПРЕТ | 2 | 6 | 3 |
НОВІРИН | 3 | 2 | 22 |
НУРОФЄН | 4 | 7 | 2 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 5 | 10 | 14 |
НІМЕСИЛ | 6 | 5 | 6 |
АМІКСИН | 7 | 4 | 26 |
ПУЛЬМІКОРТ | 8 | 68 | 10 |
АЦЦ | 9 | 11 | 12 |
ХЕЛПЕКС | 10 | 17 | 16 |
Рис. 9

Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками жовтня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2021 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у жовтні 2019–2021 рр.
Дистриб’ютор | 2021 | 2020 | 2019 |
БаДМ (Дніпро) | 41,1 | 37,9 | 35,7 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 37,1 | 34,8 | 32,4 |
Вента (Дніпро) | 7,2 | 11,2 | 14,0 |
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться починаючи з 2016 р., а з жовтня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З жовтня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим