У квітні 2023 р. роздрібний ринок лікарських засобів демонструє значне зростання. У грошовому вираженні темпи зростання становлять 68%, а у натуральному — 31%. Це пов’язано з низьким базисом порівняння, адже у 2022 р. у цей період на ринку відмічено значний спад внаслідок масової міграції населення, тимчасової окупації територій та більш широкої лінії фронту, ніж у квітні цього року. Також у квітні 2023 р. фіксується значне збільшення обсягів продажу протизастудних засобів та засобів для лікування порожнини носа. У цій публікації до уваги читачів пропонуються ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у квітні 2023 р. При підготовці матеріалу використано дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками квітня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2023 р. в розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2021–2023 рр.
Квітень,рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2021 | 9282,6 | 75,3 | 81,3 | 984,4 | 133,7 | 8,6 | 806,7 | 21,4 | 7,1 | 339,7 | 24,7 | 3,0 | 11 413,3 | 71,6 |
2022 | 6340,6 | –31,7 | 83,4 | 531,6 | –46,0 | 7,0 | 453,8 | –43,7 | 6,0 | 277,3 | –18,4 | 3,6 | 7603,3 | –33,4 |
2023 | 10 109,7 | 59,4 | 79,3 | 1314,0 | 147,2 | 10,3 | 814,4 | 79,5 | 6,4 | 507,4 | 83,0 | 4,0 | 12 745,7 | 67,6 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2021 | 88,2 | 33,0 | 60,1 | 9,4 | 93,5 | 6,4 | 45,2 | 18,7 | 30,8 | 3,9 | 5,1 | 2,7 | 146,7 | 29,9 |
2022 | 54,0 | –38,8 | 69,2 | 3,8 | –59,6 | 4,9 | 17,8 | –60,6 | 22,8 | 2,4 | –37,3 | 3,1 | 78,0 | –46,8 |
2023 | 68,1 | 26,1 | 66,5 | 8,0 | 111,4 | 7,8 | 22,7 | 27,6 | 22,2 | 3,6 | 48,2 | 3,5 | 102,4 | 31,3 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Маркетуюча організація | 2022 | 2023 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 3 | 2 |
Acino (Швейцарія) | 2 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 4 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 9 | 5 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 7 | 6 |
KRKA (Словенія) | 5 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 6 | 8 |
Дельта Медікел (Україна) | 16 | 9 |
Sanofi (Франція) | 8 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Бренд | 2022 | 2023 |
КСАРЕЛТО | 1 | 1 |
НУРОФЄН | 16 | 2 |
НІМЕСИЛ | 2 | 3 |
ТРИПЛІКСАМ | 4 | 4 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 5 |
ЦИТРАМОН | 3 | 6 |
НАЛБУФІН | 18 | 7 |
ДЕТРАЛЕКС | 7 | 8 |
СИНУПРЕТ | 72 | 9 |
АФФІДА | 122 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками квітня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у квітні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2023 | 2022 | 2021 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 42,6 | 40,5 | 37,9 |
БаДМ (Дніпро) | 40,0 | 40,2 | 36,9 |
Вента (Дніпро) | 4,2 | 8,2 | 11,1 |
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим