У травні 2023 р. роздрібний ринок лікарських засобів продовжує демонструвати значне зростання на фоні суттєвого спаду минулого року. У грошовому вираженні темпи зростання становлять 71%, а у натуральному — 31%. Минулого року в цей період фіксувалося зниження для всіх АТС-класів лікарських засобів. У травні 2023 р. найбільше зростання обсягів продажу відмічено для протизастудних засобів та засобів для лікування порожнини носа. Також суттєво збільшилося споживання антибіотиків та анальгетиків. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у травні 2023 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2023 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2023 р. в розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2022–2023 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2022–2023 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2021–2023 рр.
Травень,рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок в цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2021 | 8456,4 | 60,0 | 81,4 | 804,4 | 96,6 | 7,7 | 766,0 | 27,3 | 7,4 | 360,1 | 44,9 | 3,5 | 10 386,9 | 58,7 |
2022 | 6426,6 | –24,0 | 82,6 | 551,2 | –31,5 | 7,1 | 482,3 | –37,0 | 6,2 | 322,9 | –10,3 | 4,1 | 7783,0 | –25,1 |
2023 | 10 466,5 | 62,9 | 78,7 | 1345,8 | 144,1 | 10,1 | 865,6 | 79,5 | 6,5 | 617,3 | 91,2 | 4,7 | 13 295,2 | 70,8 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2021 | 82,9 | 30,6 | 59,6 | 8,1 | 69,6 | 5,8 | 44,1 | 23,2 | 31,7 | 4,1 | 33,9 | 2,9 | 139,1 | 30,0 |
2022 | 55,5 | –33,0 | 68,3 | 3,8 | –52,8 | 4,7 | 19,1 | –56,6 | 23,5 | 2,8 | –31,2 | 3,5 | 81,3 | –41,6 |
2023 | 68,8 | 23,9 | 64,8 | 8,1 | 111,7 | 7,6 | 24,8 | 29,5 | 23,3 | 4,4 | 57,7 | 4,2 | 106,2 | 30,6 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками травня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Маркетуюча організація | 2022 | 2023 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Acino (Швейцарія) | 3 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 4 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 9 | 5 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 7 | 6 |
KRKA (Словенія) | 5 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
Sanofi (Франція) | 6 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 10 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками травня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Бренд | 2022 | 2023 |
КСАРЕЛТО | 1 | 1 |
НІМЕСИЛ | 2 | 2 |
ДЕТРАЛЕКС | 3 | 3 |
НУРОФЄН | 17 | 4 |
ТРИПЛІКСАМ | 4 | 5 |
НАЛБУФІН | 16 | 6 |
СПАЗМАЛГОН | 6 | 7 |
ЦИТРАМОН | 5 | 8 |
ГЕПТРАЛ | 14 | 9 |
СИНУПРЕТ | 82 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками травня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у травні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2023 | 2022 | 2021 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 43,7 | 47,4 | 37,8 |
БаДМ (Дніпро) | 39,3 | 35,4 | 39,3 |
Вента (Дніпро) | 3,8 | 5,9 | 9,3 |
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим