Обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» продовжують збільшуватися. У жовтні 2024 р. темпи зростання цього показника у гривневому вираженні становлять 18% порівняно із жовтнем 2023 р. У той же час кількість споживаних упаковок зменшилася на 1%. У доларовому еквіваленті відзначається незначне зростання — на 4,5%. Значне збільшення обсягів продажу у гривневому вираженні зумовлено, перш за все, інфляційною складовою, але значний внесок зробило і виведення на ринок нових продуктів. Усі категорії демонструють зростання, крім лікарських засобів, для яких фіксується зменшення обсягів продажу у натуральному вираженні на 3%. У досліджуваний період значне зростання аптечного продажу фіксується для препаратів АТС-груп A10 «Антидіабетичні препарати» та С09 «Засоби, що діють на ренін-ангіотензинову систему». Сегмент дієтичних добавок продовжує зростати високими темпами, внаслідок чого їх частка у загальній структурі ринку продовжує збільшуватися і у жовтні 2024 р. становить 11,6% у грошовому та 9,6 у натуральному вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у жовтні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками жовтня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2024 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2022–2024 рр.
Жовтень,рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2022 | 9425,6 | –18,8 | 81,0 | 1041,7 | –20,8 | 9,0 | 759,9 | –29,2 | 6,5 | 406,2 | –3,0 | 3,5 | 11 633,5 | –19,3 |
2023 | 11 986,5 | 27,2 | 79,0 | 1661,2 | 59,5 | 11,0 | 966,5 | 27,2 | 6,4 | 553,2 | 36,2 | 3,6 | 15 167,4 | 30,4 |
2024 | 14 064,1 | 17,3 | 78,6 | 2079,4 | 25,2 | 11,6 | 1082,7 | 12,0 | 6,1 | 669,0 | 20,9 | 3,7 | 17 895,1 | 18,0 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2022 | 68,7 | –35,7 | 68,4 | 6,7 | –40,2 | 6,7 | 21,9 | –56,4 | 21,8 | 3,1 | –32,3 | 3,1 | 100,5 | –41,9 |
2023 | 74,7 | 8,8 | 66,1 | 9,7 | 44,5 | 8,6 | 24,8 | 13,1 | 21,9 | 3,9 | 24,2 | 3,4 | 113,1 | 12,6 |
2024 | 72,2 | –3,4 | 64,6 | 10,7 | 10,1 | 9,6 | 24,8 | 0,0 | 22,1 | 4,1 | 6,4 | 3,7 | 111,8 | –1,2 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у жовтні 2023 р.
Маркетуюча організація | 2023 | 2024 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 5 | 3 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 4 | 4 |
Teva (Ізраїль) | 3 | 5 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 6 |
KRKA (Словенія) | 7 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 10 | 8 |
Sanofi (Франція) | 9 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 11 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у жовтні 2023 р.
Бренд | 2023 | 2024 |
КСАРЕЛТО | 2 | 1 |
НУРОФЄН | 1 | 2 |
НАЛБУФІН | 6 | 3 |
НІМЕСИЛ | 3 | 4 |
ТРИПЛІКСАМ | 10 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 6 |
ЕВКАЗОЛІН | 9 | 7 |
СИМБІКОРТ | 21 | 8 |
ЦИТРАМОН | 7 | 9 |
СИНУПРЕТ | 4 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2024 | 2023 | 2022 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 43,7 | 42,7 | 42,7 |
БаДМ (Дніпро) | 41,7 | 42,3 | 36,5 |
Вента (Дніпро) | 2,7 | 2,8 | 6,0 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 1,8 | 2,2 | 2,0 |
Медичний центр М.Т.К. (Київ) | 1,6 | 1,6 | 1,3 |
Денис Кірсанов
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим