Бриф-аналіз фармринку: підсумки жовтня 2024 р.

Обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» продовжують збільшуватися. У жовтні 2024 р. темпи зростання цього показника у гривневому вираженні становлять 18% порівняно із жовтнем 2023 р. У той же час кількість споживаних упаковок зменшилася на 1%. У доларовому еквіваленті відзначається незначне зростання — на 4,5%. Значне збільшення обсягів продажу у гривневому вираженні зумовлено, перш за все, інфляційною складовою, але значний внесок зробило і виведення на ринок нових продуктів. Усі категорії демонструють зростання, крім лікарських засобів, для яких фіксується зменшення обсягів продажу у натуральному вираженні на 3%. У досліджуваний період значне зростання аптечного продажу фіксується для препаратів АТС-груп A10 «Антидіабетичні препарати» та С09 «Засоби, що діють на ренін-ангіотензинову систему». Сегмент дієтичних добавок продовжує зростати високими темпами, внаслідок чого їх частка у загальній структурі ринку продовжує збільшуватися і у жовтні 2024 р. становить 11,6% у грошовому та 9,6 у натуральному вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у жовтні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками жовтня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовт­ня 2024 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023–2024 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2022–2024 рр.
Жовтень,рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2022 9425,6 –18,8 81,0 1041,7 –20,8 9,0 759,9 –29,2 6,5 406,2 –3,0 3,5 11 633,5 –19,3
2023 11 986,5 27,2 79,0 1661,2 59,5 11,0 966,5 27,2 6,4 553,2 36,2 3,6 15 167,4 30,4
2024 14 064,1 17,3 78,6 2079,4 25,2 11,6 1082,7 12,0 6,1 669,0 20,9 3,7 17 895,1 18,0
Натуральне вираження, млн упаковок
2022 68,7 –35,7 68,4 6,7 –40,2 6,7 21,9 –56,4 21,8 3,1 –32,3 3,1 100,5 –41,9
2023 74,7 8,8 66,1 9,7 44,5 8,6 24,8 13,1 21,9 3,9 24,2 3,4 113,1 12,6
2024 72,2 –3,4 64,6 10,7 10,1 9,6 24,8 0,0 22,1 4,1 6,4 3,7 111,8 –1,2

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у жовтні 2023 р.
Маркетуюча організація 2023 2024
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Київський вітамінний завод (Україна) 5 3
Корпорація Артеріум (Україна) 4 4
Teva (Ізраїль) 3 5
Acino (Швейцарія) 6 6
KRKA (Словенія) 7 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 10 8
Sanofi (Франція) 9 9
Кусум Фарм (Україна) 11 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у жовтні 2023 р.
Бренд 2023 2024
КСАРЕЛТО 2 1
НУРОФЄН 1 2
НАЛБУФІН 6 3
НІМЕСИЛ 3 4
ТРИПЛІКСАМ 10 5
СПАЗМАЛГОН 5 6
ЕВКАЗОЛІН 9 7
СИМБІКОРТ 21 8
ЦИТРАМОН 7 9
СИНУПРЕТ 4 10

ДИСТРИБУЦІЯ

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор 2024 2023 2022
Оптіма-Фарм (Київ) 43,7 42,7 42,7
БаДМ (Дніпро) 41,7 42,3 36,5
Вента (Дніпро) 2,7 2,8 6,0
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 1,8 2,2 2,0
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 1,6 1,6 1,3
Денис Кірсанов
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті