Зміст номера #365

Конкретні дії

4 листопада 2002 р. в залі засідань Колегії МОЗ України відбулося засідання Координаційного центру з питань запровадження загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

Служба безпеки УкраїниМіністерство охорони здоров’я УкраїниНаказ від 23.09.2002 р. № 224/350

Про затвердження інструкції про порядок узгодження зі службою безпеки України видачі сертифікатів на ввезення в Україну та вивезення з України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів

Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я Українивід 01.11.2002 р. № 3472/07-07 Припис

У зв’язку з виявленням невідповідності вимогам ФС 42-2692-89, ДФ XI, вип. 2, с. 154 за показником «Опис» (таблетки мають вкраплення, плями) зразків шести серій препарату (40700, 60800, 90800, 141200, 291101, 551201),
Заборонено реалізацію (торгівлю), зберігання та застосування лікарського засобу Кислота аскорбінова (вітамін С), таблетки по 0,05 г № 10 виробництва ВАТ «Лубнифарм», м. Лубни.

Державна інспекція з контролю якості лікарських засобівМіністерства охорони здоров’я Українивід 04.11.2002 р. № 3488/07-15

Державна інспекція МОЗ, з урахуванням прохання Європейської Бізнес Асоціації від 30.10.02, подовжує термін підготовчого періоду для відповідного оформлення сертифікатів до 01.04.2003 року.

Фармацевтів узяли в заручники

Стосунки суб’єктів у системі охорони здоров’я, що стихійно сформувалися в Україні в останні роки, аж ніяк не сприяють якісному лікуванню хворих. Система надання первинної лікарської допомоги, у тому числі й невідкладної, дає збої і не задовольняє потреби населення. Раціональна фармакотерапія в Україні знаходиться в зародковому стані, страхова медицина відсутня, заходи, які здійснюють законодавчі та виконавчі органи державної влади, не дають позитивного результату щодо реального поліпшення ситуації. Перелічені фактори призвели до того, що пацієнти стали рідше звертатися до лікарів, лікарі — рідше виписувати рецепти, а фармацевти все частіше змушені брати на себе відповідальність за призначення хворим лікарських препаратів. Не секрет, що нині деякі препарати, що мають відпускатися за рецептами, можна придбати в аптеках, аптечних пунктах та навіть в аптечних кіосках без рецепта. Між тим, відповідальність фармацевтів за порушення правил відпуску з аптек, аптечних пунктів і кіосків рецептурних препаратів може виявитися не тільки моральною. Ще зовсім недавно проблемою контролю за відпуском з аптек рецептурних препаратів опікувалися лише контролюючі органи Міністерства охорони здоров’я України. Однак останнім часом до вирішення цієї проблеми підключилися органи внутрішніх справ. Приводом для цього стало порушення кримінальних справ у зв’язку з «поширенням отруйних і сильнодіючих речовин» (ст. 321 Кримінального кодексу України «Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, перевезення, пересилання, збереження з метою збуту або збут отруйних і сильнодіючих речовин»).

ГРИППОЦИД™Новый отечественный комплексный препарат для лечения простудных заболеваний

В настоящее время средствами первого ряда патогенетической и симптоматической терапии при простудных заболеваниях являются комбинированные многокомпонентные препараты, в состав которых входят анальгетики-антипиретики, антигистаминные, сосудосуживающие, противокашлевые средства, витамины и др.
Специалисты Государственного научного центра лекарственных средств (ГНЦЛС) разработали современный отечественный комплексный препарат ГРИППОЦИД, предназначенный для применения при простудных заболеваниях.

Как разработать и внедрить национальную лекарственную политику: рекомендации ВОЗ

«Еженедельник АПТЕКА» продолжает публикацию переведенной на русский язык второй редакции монографии «Как разработать и внедрить национальную лекарственную политику. В главе 5. Экономическая доступность лекарственных средств, в частности, говорится:
доступные цены — важная предпосылка для обеспечения доступа к основным ЛС как в общественном, так и в частном секторе здравоохранения.
Контроль за ценами следует осуществлять, если рынок функционирует неудовлетворительно. Один из методов регулирования заключается в снижении или отмене всех пошлин на импорт основных ЛС.
Глава 6 посвящена вопросам финансирования лекарственного обеспечения.