Пошукова реклама та програматик, або Чим Україна виділяється на європейському ринку цифрової реклами?

31 Серпня 2023 11:46 Поділитися

За даними асоціації IAB Europe, в 2022 р. порівняно з 2021 р. європейський ринок цифрової реклами продемонстрував зростання на рівні 9,8%, сягнувши 86 млрд євро інвестицій. І цим перевершив очікування, враховуючи безпрецедентні макроекономічні та геополітичні виклики, включаючи війну росії проти України, а також зростання інфляції. Такий результат пояснюють вливанням креативної реклами брендів і дослідженням нових каналів. Звіт «AdEx Benchmark Report» охоплює 29 європейських ринків*, серед яких й Україна.

Український ринок цифрової реклами, за підсумками 2022 р., оцінюється у 612 млн євро. Порівняно із попереднім роком цей показник знизився на 20,7%. Інфляція в Україні була однією з найвищих (в топ-3) і становила 20,2%. Якщо брати до уваги 3-річний період, то середньозважені темпи приросту інвестицій в ринок цифрової реклами України в період 2019–2022 рр. становили 8,8% (медіанний показник серед досліджуваних країн — 10,4%).

У 2022 р. в Україні зафіксовано зменшення обсягів інвестицій майже за всіма форматами цифрової реклами — медійна, реклама в соціальних мережах, відеореклама, аудіореклама — за винятком пошукової. Рівень інвестицій в цей формат практично не змінився порівняно з попереднім роком, що може свідчити про те, що рекламодавці продовжують інвестувати в комунікації з аудиторією, яка вже має намір щодо покупки або зацікавленість у ній. Імовірно, пошукова реклама виступає як стабільний та результативний інструмент, що дозволяє компаніям залишатися на ринку та забезпечувати ефективне використання рекламного бюджету. Платний пошук домінує в структурі ринку цифрової реклами України, акумулюючи 74% інвестицій. 25,9% акумулює медійна реклама. У більшості інших досліджуваних країн, навпаки, домінує медійна реклама.

Серед тенденцій європейського ринку цифрової реклами увагу привертає зростання обсягів відеореклами. На 6 ринках (серед яких й Україна) частка відеореклами поміж витрат на медійну рекламу перевищує 50%.

Ще помітнішим є зсув, який відмічено у CTV (connected TV) рекламі. У сучасному динамічному цифровому середовищі бренди все частіше доходять висновку, що вибір на користь цифрових платформ є найбільш логічним для збільшення своїх інвестицій. Вони перерозподіляють свої ресурси з інших каналів, де досягнення оптимальної окупності інвестицій (ROI) є більш складним завданням. Цей тренд позначається на значному зростанні витрат на підключене телебачення (CTV).

Значну частку ринку медійної реклами в Європі займає програматик-реклама, що дозволяє оптимізувати рекламну кампанію і підвищити її релевантність за допомогою вибору необхідних параметрів аудиторії. Серед досліджуваних країн за цим показником лідирує Україна (85%), випереджаючи Великобританію (83,5%) та Польщу (78,4%). Значна кількість інших країн все ще перебувають на стадії розвитку цього рекламного сегмента.

У сучасній рекламній індустрії відзначається активна адаптація до змін у поведінці споживачів та технологічного прогресу. Ця адаптація проявляється в розробці та реалізації стратегій, що базуються на аналізі даних, які не лише враховують потреби та переваги аудиторії, а й сприяють розвитку індустрії загалом.

На динаміку цифрової реклами на ринках Європи загалом та України зокрема істотно впливає швидке розширення ритейл-медіа (онлайн-реклама товарів, яка розміщується безпосередньо на вебсайтах та додатках e-commerce гравців), інноваційні підходи до ідентифікації аудиторії та активне впровадження рішень на основі штучного інтелекту.

Тренди в цифровій рекламі обговорюватимуться в ході конференції «Фармбюджет 2024». Детальніше з тематикою заходу та персоналіями ключових спікерів можна ознайомитися за посиланням.

За матеріалами iabeurope.eu, pulse.admixeradvertising.com

*Австрія, Бельгія, Болгарія, Чеська Республіка, Хорватія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ірландія, Італія, Латвія, Литва, Нідерланди, Норвегія, Польща, Румунія, Сербія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина, Великобританія, Україна.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті