За даними асоціації IAB Europe, в 2022 р. порівняно з 2021 р. європейський ринок цифрової реклами продемонстрував зростання на рівні 9,8%, сягнувши 86 млрд євро інвестицій. І цим перевершив очікування, враховуючи безпрецедентні макроекономічні та геополітичні виклики, включаючи війну росії проти України, а також зростання інфляції. Такий результат пояснюють вливанням креативної реклами брендів і дослідженням нових каналів. Звіт «AdEx Benchmark Report» охоплює 29 європейських ринків*, серед яких й Україна.
Український ринок цифрової реклами, за підсумками 2022 р., оцінюється у 612 млн євро. Порівняно із попереднім роком цей показник знизився на 20,7%. Інфляція в Україні була однією з найвищих (в топ-3) і становила 20,2%. Якщо брати до уваги 3-річний період, то середньозважені темпи приросту інвестицій в ринок цифрової реклами України в період 2019–2022 рр. становили 8,8% (медіанний показник серед досліджуваних країн — 10,4%).
У 2022 р. в Україні зафіксовано зменшення обсягів інвестицій майже за всіма форматами цифрової реклами — медійна, реклама в соціальних мережах, відеореклама, аудіореклама — за винятком пошукової. Рівень інвестицій в цей формат практично не змінився порівняно з попереднім роком, що може свідчити про те, що рекламодавці продовжують інвестувати в комунікації з аудиторією, яка вже має намір щодо покупки або зацікавленість у ній. Імовірно, пошукова реклама виступає як стабільний та результативний інструмент, що дозволяє компаніям залишатися на ринку та забезпечувати ефективне використання рекламного бюджету. Платний пошук домінує в структурі ринку цифрової реклами України, акумулюючи 74% інвестицій. 25,9% акумулює медійна реклама. У більшості інших досліджуваних країн, навпаки, домінує медійна реклама.
Серед тенденцій європейського ринку цифрової реклами увагу привертає зростання обсягів відеореклами. На 6 ринках (серед яких й Україна) частка відеореклами поміж витрат на медійну рекламу перевищує 50%.
Ще помітнішим є зсув, який відмічено у CTV (connected TV) рекламі. У сучасному динамічному цифровому середовищі бренди все частіше доходять висновку, що вибір на користь цифрових платформ є найбільш логічним для збільшення своїх інвестицій. Вони перерозподіляють свої ресурси з інших каналів, де досягнення оптимальної окупності інвестицій (ROI) є більш складним завданням. Цей тренд позначається на значному зростанні витрат на підключене телебачення (CTV).
Значну частку ринку медійної реклами в Європі займає програматик-реклама, що дозволяє оптимізувати рекламну кампанію і підвищити її релевантність за допомогою вибору необхідних параметрів аудиторії. Серед досліджуваних країн за цим показником лідирує Україна (85%), випереджаючи Великобританію (83,5%) та Польщу (78,4%). Значна кількість інших країн все ще перебувають на стадії розвитку цього рекламного сегмента.
У сучасній рекламній індустрії відзначається активна адаптація до змін у поведінці споживачів та технологічного прогресу. Ця адаптація проявляється в розробці та реалізації стратегій, що базуються на аналізі даних, які не лише враховують потреби та переваги аудиторії, а й сприяють розвитку індустрії загалом.
На динаміку цифрової реклами на ринках Європи загалом та України зокрема істотно впливає швидке розширення ритейл-медіа (онлайн-реклама товарів, яка розміщується безпосередньо на вебсайтах та додатках e-commerce гравців), інноваційні підходи до ідентифікації аудиторії та активне впровадження рішень на основі штучного інтелекту.
Тренди в цифровій рекламі обговорюватимуться в ході конференції «Фармбюджет 2024». Детальніше з тематикою заходу та персоналіями ключових спікерів можна ознайомитися за
За матеріалами iabeurope.eu, pulse.admixeradvertising.com
*Австрія, Бельгія, Болгарія, Чеська Республіка, Хорватія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ірландія, Італія, Латвія, Литва, Нідерланди, Норвегія, Польща, Румунія, Сербія, Словаччина, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина, Великобританія, Україна.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим