Тримаємо руку на пульсі загальних трендів: медіаринок України
За даними Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК), І півріччя 2021 р. виявилося сприятливим для рекламних інвестицій і тому індустрія налаштована цілком оптимістично, переглянувши свої минулорічні очікування в бік збільшення, або, принаймні, підтвердивши їх (табл. 1). Телевізійна реклама відновлюється темпами, які перевищують очікування. Зіграло свою роль і те, що в цьому році не було ні кодувань, ні зростання телевізійного рейтингу (television rating — TVR), як наслідок карантину, тому телеперегляд більш стабільний і прогнозований, ніж у 2020 р. Також зростає як обсяг інвестицій, так і кількість рекламодавців на радіо. Серед категорій лідерство зберігають «лікарські засоби». На ринку інтернет-реклами високі очікування щодо зростання спостерігаються стосовно такого інструменту, як інфлюенсер-маркетинг, що пояснюється, зокрема, глобальним трендом його популярності. Також продовжує зростати актуальність пошукової реклами.
Таблиця 1 | Обсяги рекламно-комунікаційного ринку України у 2020 р. за оцінками ВРК і прогноз на 2021 р. (початковий та оновлений) у розрізі різних медіа |
Медіа | Підсумки 2020 р., млн грн | Початковий прогноз зміни обсягів ринку 2021 до 2020 р., % | Оновлений прогноз зміни обсягів ринку 2021 до 2020 р., % |
ТВ-реклама, у тому числі: | 12 175 | 10 | 12 |
– пряма реклама | 10 593 | 10 | 12 |
– спонсорство | 1582 | 10 | 13 |
Реклама в пресі | 1466 | 5,2 | 6,4 |
Радіореклама | 717 | 15 | 17 |
Out Of Home Media | 3159 | 17 | 27 |
Реклама в кінотеатрах | 20 | 30 | 30 |
Digital (Internet)-медіареклама | 6980 | 29 | 29 |
Рекламний медіаринок загалом | 24 517 | 16 | 18 |
Фармбренди на ТБ
Фармацевтичні товари — одна з основних категорій на вітчизняному телебаченні. За оцінками сейлз-хаусу «Ocean Media Plus», обсяг інвестицій у рекламу фармбрендів на телебаченні за підсумками І півріччя 2021 р. зріс на 21,0% порівняно з аналогічним періодом попереднього року та становив 2 млрд грн (без урахування податків), що відповідає 36,3% ринку прямої ТВ-реклами (рис. 1).

Показник EqGRP* також демонструє позитивний тренд (рис. 2).

Левову частку в загальній кількості показів реклами формують лікарські засоби. Основними категоріями на ринку ТВ-реклами є засоби, що впливають на травну систему та метаболізм, засоби, діють на респіраторну, нервову систему, опорно-руховий апарат та дерматологічні засоби (рис. 3).

Рейтинг брендів «аптечного кошика» за підсумками досліджуваного періоду очолили Памперс, Біфрен та Нурофєн (табл. 2).
Таблиця 2 | Топ-10 брендів «аптечного кошика» за показником EqGRP (вибірка — міста 50 тис. +) за підсумками І півріччя 2021 р. із зазначенням динаміки цього показника з липня 2020 до червня 2021 р.*** |
№ з/п | Бренд | EqGRP%, за підсумками I кв. 2021 р. | Динаміка EqGRP, MAT до червня 2021 р. |
1 | Памперс | 7858 | ![]() |
2 | Біфрен | 7214 | |
3 | Нурофєн | 6013 | |
4 | Лактіалє | 5885 | |
5 | Лакулут | 5592 | |
6 | Антраль | 5275 | |
7 | Комбіспазм | 4948 | |
8 | Корвалтаб | 4771 | |
9 | Солпадеїн | 4348 | |
10 | Вікс | 4228 |
Найбільшим рекламодавцем є лідер за кількістю брендів, що просувається, — компанія «Фармак» (рис. 4). У досліджуваний період порівняно з аналогічним попереднього року за показником EqGRP компанія продемонструвала приріст на рівні 103,8%, зокрема, значно посиливши рекламний тиск таких брендів, як Антраль, Лактіале, Фармадол. Топ-10 найбільших рекламодавців за сумою закуплених рейтингів також формують Sanofi, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser Healthcare International, Naturwaren, Acino, Київський вітамінний завод, Кусум Фарм та Organosyn Life Sciences.

Серед телеканалів лідерами за обсягами закупівель рейтингів EqGRP за підсумками І півріччя 2021 р. є «Україна», «Інтер», «СТБ», «Студія 1+1», «ICTV», «НТН» та «Новий канал» (рис. 5).

Фармбренди на радіо
За підсумками І півріччя 2021 р. фармкомпанії інвестували в рекламу на радіо 92,3 млн грн (рис. 6), на 5,4% більше порівняно з попереднім роком (зокрема за рахунок збільшення інвестицій у рекламу дієтичних добавок). Основними рекламодавцями фармбрендів на радіо є «Київський вітамінний завод», корпорація «Артеріум» та «Mili Healthcare». Серед брендів лідерами за кількістю виходів у досліджуваний період є Біонорм, та Мілістан.

Фармбренди в інтернеті
Активність фармкомпаній у сегменті інтернет-реклами помітно знизилася порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Загалом за підсумками I півріччя 2021 р. зафіксовано 454,3 млн показів реклами фармацевтичних товарів в інтернеті (графіка і відео) (рис. 7). Серед брендів лікарських засобів лідерами за кількістю показів в інтернеті за підсумками досліджуваного періоду є Колікід, Нурофєн та Енгістол (рис. 8).


Підсумки
За підсумками І півріччя 2021 р. фармацевтичні компанії збільшили обсяг інвестицій у рекламу своїх брендів на ТБ на 21%. За показником EqGRP також спостерігається позитивний тренд. Частка фармацевтичних брендів на телевізійному рекламному ринку становить наразі 36,3%.
Не зменшуються обсяги фінансування реклами на радіо. Слід зазначити, що у 2021 р. лікарські засоби тримають лідерську позицію на ринку радіореклами, завойовану у 2020 р.
У той же час відзначається зменшення загальної кількості показів реклами товарів «аптечного кошика» в інтернеті, навіть порівняно з докарантинним рівнем. Тим не менш у досліджуваний період багато брендів суттєво підвищили рекламний тиск в інтернет-просторі.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим