Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351»

18 Січня 2023 12:12 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351»

Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351» (далі — проєкт акта) розроблено з метою приведення постанов Кабінету Міністрів України, головним розробником яких є Міністерство охорони здоров’я України, у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».

Проєкт акта оприлюднено шляхом розміщення на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України у мережі Інтернет (https://moz.gov.ua).

Пропозиції та зауваження щодо проєкту акта просимо надсилати протягом 30 днів з дати публікації на адресу МОЗ у письмовому або електронному вигляді у формі порівняльної таблиці за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент цифрових трансформацій в охороні здоров’я, телефон: (044) 253-33-31, (e-mail: [email protected]).

Директор Департаменту цифрових  трансформацій в охороні здоров’яОлена Савічева

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351»

  1. Мета

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351» (далі — проєкт постанови) розроблено з метою приведення постанов Кабінету Міністрів України, головним розробником яких є Міністерство охорони здоров’я України, у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Абзацом другим пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Таким чином, згідно із зазначеною постановою Кабінету Міністрів України Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75, повинен бути замінений на перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджений Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Відповідно, до тих положень актів Кабінету Міністрів України, в яких містяться посилання на перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затверджений Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, або зазначено про території, на яких ведуться воєнні (бойові) дії або які перебувають в тимчасовій окупації, мають бути внесені зміни стосовно посилання на перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджений Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

  1. Основні положення проєкту акта

Проєктом постанови пропонується внести зміни, спрямовані на приведення у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 136 «Деякі питання щодо договорів про реімбурсацію» і від 23 березня 2022 року № 351 «Деякі питання забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я в умовах воєнного стану».

  1. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють:

  • Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»;

постанови Кабінету Міністрів України:

  • від 27 лютого 2019 року № 136 «Деякі питання щодо договорів про реімбурсацію»;
  • від 23 березня 2022 року № 351 «Деякі питання забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я в умовах воєнного стану»;
  • від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».
  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту постанови не потребує фінансування з державного та/або місцевих бюджетів.

  1. Позиція заінтересованих сторін

Проєкт постанови потребує проведення публічних консультацій.

Проєкт постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження уповноважених представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови.

Проєкт постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності, тому не потребує розгляду Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

Проєкт постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, Службою безпеки України, Національною службою здоров’я України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною регуляторною службою України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

Проєкт постанови потребує проведення правової експертизи в Міністерстві юстиції України.

  1. Оцінка відповідності

Проєкт постанови не містить положень, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, створюють підстави для дискримінації.

Проєкт постанови потребує направлення до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

Проєкт постанови потребує направлення до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Єврейського Союзу (aquis ЄС).

Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи проєкту постанови не проводилися.

  1. Прогноз результатів

Реалізація проєкту постанови не матиме впливу на розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини.

Реалізація проєкту постанови позитивно вплине на сферу громадського здоров’я та забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я.

Вплив на інтереси заінтересованих сторін: Заінтересована сторона Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону Пояснення очікуваного впливу
Суб’єкти господарювання у сфері охорони здоров’я Позитивний Забезпечення актуалізації переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, факт розташування на яких матиме для суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я такі наслідки як реалізація додаткових прав та виконання додаткових обов’язків.
Держава Позитивний Забезпечення актуалізації переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, з метою адекватної та ефективної реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я на відповідних територіях.

ДОВІДКА

щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351»

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України

  1. Належність проєкту постанови до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС).

  1. Зобов’язання України у сфері європейської інтеграції (у тому числі міжнародно-правові)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Програмні документи у сфері європейської інтеграції

Програмні документи у сфері європейської інтеграції Президента України та/або Кабінету Міністрів України щодо предмета правового регулювання проєкту акта відсутні.

  1. Порівняльно-правовий аналіз

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС) та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Очікувані результати

Прийняття проєкту акта забезпечить приведення постанов Кабінету Міністрів України, головним розробником яких є Міністерство охорони здоров’я України, у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією».

  1. Узагальнений висновок

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Проєкт

оприлюднений на сайті

МОЗ України 11.01.2023 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 «Деякі питання щодо договорів про реімбурсацію» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 21, ст. 717; 2022 р., № 25, ст. 1283, № 26, ст. 1412, № 88, ст. 5473) і від 23 березня 2022 р. № 351 «Деякі питання забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 27, ст. 1486) зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр УкраїниД. Шмигаль

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351

  1. Абзац перший пункту 23 постанови Кабінету Міністрів України від 27лютого 2019 р. № 136 викласти в такій редакції:

«23. Установити, що для аптечних закладів, які розташовані на території, на якій введено воєнний стан (зокрема, якщо такі аптечні заклади розташовані на територіях, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій):».

  1. В абзаці другому підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2022 р. № 351 слова «ведення військових дій або на території, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження» замінити словами «, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій».

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 136 і від 23 березня 2022 р. № 351»

 Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проєкту акта
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 № 136 «Деякі питання щодо договорів про реімбурсацію»
23. Установити, що для аптечних закладів, які розташовані на території, на якій введено воєнний стан (зокрема, якщо такі аптечні заклади розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації):

у разі відсутності технічної можливості вносити інформацію до електронної системи охорони здоров’я положення договорів про реімбурсацію щодо внесення інформації до електронної системи охорони здоров’я не застосовуються;

відшкодування вартості лікарських засобів, які підлягають реімбурсації, здійснюється, зокрема на підставі зведених звітів щодо лікарських засобів, відпущених за паперовими рецептами, в порядку, визначеному Міністерством охорони здоров’я.

Аптечні заклади, які отримали відшкодування вартості відпущених лікарських засобів на підставі внесеної інформації до електронної системи охорони здоров’я без формування звітів про відпущені лікарські засоби та їх вартість, подають звіти про відпущені лікарські засоби та їх вартість щодо зазначених лікарських засобів до 15 листопада 2022 року. У разі неподання звіту у строки, передбачені цим абзацом, вартість лікарських засобів, яка відшкодована на підставі даних електронної системи охорони здоров’я, підлягає поверненню Національній службі здоров’я, зокрема шляхом зменшення суми оплати у наступних звітних періодах. За результатами аналізу звітів, у разі наявності підстав, що призводять до збільшення або зменшення суми оплати за попередні звітні періоди, сума оплати у поточному або наступних звітних періодах коригується відповідно до документів (інформації), на підставі яких здійснюється відшкодування вартості відпущених лікарських засобів.

23. Установити, що для аптечних закладів, які розташовані на території, на якій введено воєнний стан (зокрема, якщо такі аптечні заклади розташовані на територіях, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій):

у разі відсутності технічної можливості вносити інформацію до електронної системи охорони здоров’я положення договорів про реімбурсацію щодо внесення інформації до електронної системи охорони здоров’я не застосовуються;

відшкодування вартості лікарських засобів, які підлягають реімбурсації, здійснюється, зокрема на підставі зведених звітів щодо лікарських засобів, відпущених за паперовими рецептами, в порядку, визначеному Міністерством охорони здоров’я.

Аптечні заклади, які отримали відшкодування вартості відпущених лікарських засобів на підставі внесеної інформації до електронної системи охорони здоров’я без формування звітів про відпущені лікарські засоби та їх вартість, подають звіти про відпущені лікарські засоби та їх вартість щодо зазначених лікарських засобів до 15 листопада 2022 року. У разі неподання звіту у строки, передбачені цим абзацом, вартість лікарських засобів, яка відшкодована на підставі даних електронної системи охорони здоров’я, підлягає поверненню Національній службі здоров’я, зокрема шляхом зменшення суми оплати у наступних звітних періодах. За результатами аналізу звітів, у разі наявності підстав, що призводять до збільшення або зменшення суми оплати за попередні звітні періоди, сума оплати у поточному або наступних звітних періодах коригується відповідно до документів (інформації), на підставі яких здійснюється відшкодування вартості відпущених лікарських засобів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.03.2022 № 351 «Деякі питання забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я в умовах воєнного стану»
 1. Установити, що на період дії воєнного стану на території України та протягом місяця після його припинення чи скасування функціонування електронної системи охорони здоров’я здійснюється відповідно до законодавства з урахуванням таких особливостей:

1) Міністерство охорони здоров’я:

з метою забезпечення захисту інформації, що обробляється в електронній системі охорони здоров’я, та за запитами Служби безпеки, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, обласних, Київської міської, районних військових адміністрацій може приймати рішення щодо зупинення доступу користувачів електронної системи охорони здоров’я (далі – користувачі), які розташовані на територіях ведення військових дій або на території, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (далі – центральна база даних) та щодо надання рекомендацій Національній службі здоров’я та адміністратору центральної бази даних (далі – адміністратор) щодо зупинення доступу таких користувачів до електронних медичних інформаційних систем;

 1. Установити, що на період дії воєнного стану на території України та протягом місяця після його припинення чи скасування функціонування електронної системи охорони здоров’я здійснюється відповідно до законодавства з урахуванням таких особливостей:

1) Міністерство охорони здоров’я:

з метою забезпечення захисту інформації, що обробляється в електронній системі охорони здоров’я, та за запитами Служби безпеки, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, обласних, Київської міської, районних військових адміністрацій може приймати рішення щодо зупинення доступу користувачів електронної системи охорони здоров’я (далі – користувачі), які розташовані на територіях, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (далі – центральна база даних) та щодо надання рекомендацій Національній службі здоров’я та адміністратору центральної бази даних (далі – адміністратор) щодо зупинення доступу таких користувачів до електронних медичних інформаційних систем;

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті