Кидаємо палити: з 11 липня забороняються реклама та виробництво тютюнових виробів

11 Липня 2023 10:39 Поділитися

11 липня набули чинності зміни до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну, які забороняють рекламу електронних пристроїв для куріння та продаж електронних (е-)сигарет і рідин до них з ароматичними та смаковими добавками. Про це повідомляє пресслужба МОЗ.

Зокрема, зміни передбачають заборону продажу тютюнових виробів з ароматичними добавками (це енергетичні добавки, вітаміни, кофеїн, таурин; добавки, які роблять викиди диму кольоровими), які могли вводити споживачів в оману щодо наслідків вживання тютюну. Також забороняється продаж сигарет та тютюну для самокруток (зокрема фільтр, папір, капсула яких містить тютюн або нікотин, або смако-ароматичні добавки). Щодо е-сигарет — забороняється продаж рідин з нікотином чи без, які містять смако-ароматичні добавки (зокрема зі смаком фруктів, ментолу чи кофеїну).

Заборона виробництва та продажу тютюнових виробів, е-сигарет та рідин до них з добавками також набуває чинності з 11 липня. Проте залишки продукції виробники зможуть розпродавати ще протягом року. Законом передбачено штраф за їх реалізацію особам, які не досягли віку 18 років, у розмірі 1020 грн, а у разі повторного порушення — 10 200 грн.

МОЗ також підтримує ініціативу Парламенту щодо розширення переліку тютюнових виробів, в яких заборонено використовувати смако-ароматичні добавки відповідно до законодавства Європейського Союзу.

Під заборону підпадає й реклама тютюнових виробів, е-сигарет та рідин до них. Заборона включає рекламу як у точках продажу, так і в мережі Інтернет. Також передбачена заборона реклами такої продукції на телебаченні чи як спонсорства на публічних заходах.

Нагадуємо, що з квітня 2023 р. відновлено контроль за дотриманням антитютюнового законодавства. Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є:

  • самостійне звернення суб’єкта господарювання;
  • доручення Премʼєр-міністра України;
  • звернення фізичної особи.

Додатково: норми антитютюнового законодавства базуються на Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном та Директиві 2014/40/ЕС, які передбачають обмеження на застосування в тютюновій індустрії маркетингових технологій, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті