Перше дослідження використання цифрового аналізу призначень у навчальному процесі

16 Серпня 2023 11:40 Поділитися

У рамках курсу клінічної фармації з травня по червень 2022 р. 41 студент добровільно взяв участь у рандомізованому контрольованому дослідженні, результати якого нещодавно опубліковані в журналі «Healthcare» (Dabidian A. et al., 2023). Автори зазначили, що їм невідомі інші роботи з оцінки ефективності  використання цифрових інструментів для підтримки аналізу призначень студентами-фармацевтами.

Під час першого етапу дослідження учасники інтервенційної (n=21) і контрольної груп (n=20) проводили аналіз призначень протягом 60 хв з доступом до інтернету, але без допоміжного програмного забезпечення. Потім вони обговорили свої результати в 10-хвилинній рольовій грі з викладачами клінічної фармації, які виступали в ролі лікарів.

Дослідницька група під керівництвом фармацевта Арміна Дабідії (Armin Dabidian) оцінювала успішність студентів за допомогою спеціальної шкали. У другому циклі студенти отримали нові випадки пацієнтів. Процес був ідентичним, але цього разу групі втручання дозволили використовувати програмне забезпечення «MediCheck» для аналізу призначень, а контрольній групі — ні.

З метою забезпечення максимально об’єктивного оцінювання відповідний екзаменатор у другому турі був тим самим, що й у першому. Протягом експерименту екзаменатори не знали, хто використовував програмне забезпечення, а хто ні.

Хоча суттєвих відмінностей у загальній продуктивності інтервенційної та контрольної груп під час першого етапу (без допоміжного програмного забезпечення) не зафіксовано, студенти в інтервенційній групі явно перевищували контрольну під час другого: використання допоміжного програмного забезпечення підвищило оцінки в середньому на 17 відсоткових пунктів. При цьому в контрольній групі вони навіть погіршилися.

За висновками авторів, дослідження продемонструвало, що студенти-фармацевти не тільки краще оцінюють ліки, використовуючи «MediCheck», але й почуваються більш впевнено. Крім того, студенти вітали таку допомогу та висловлювали своє задоволення впровадженням цифрових інструментів у клінічній фармацевтичній освіті. Також зазначено, що інструменти цифрового аналізу ліків (Digital Medication Review Tools — DMRTs) працюють найкраще у супроводі навчених експертів з фармакотерапії — фармацевтів, — які можуть визначити пріоритетність проблем, пов’язаних з ліками, і надати правильні рекомендації.

Як зазначили автори, навчальна програма фармації в німецьких університетах не вимагає від студентів роботи в лікарнях чи аптеках із реальними сценаріями та реальними пацієнтами. Таким чином, запровадження курсу з використання цифрових інструментів є важливим, щоб після закінчення навчання студенти мали принаймні теоретичні знання у своїй повсякденній роботі та застосовували такі інструменти на основі випадків пацієнтів. Однак необхідні подальші дослідження з більшим розміром вибірки, щоб підкреслити впровадження цифрових інструментів у викладанні фармації.

За матеріалами www.mdpi.com, www.pharma4u.de

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті