Організатори:
Дата: п’ятниця, 13 жовтня 2023 р.
Орієнтовний час проведення заходу: 09:00–12:00 без перерви.
Формат участі: онлайн через Zoom з доступом до матеріалів події.
Модератори:
- Павло Харчик, президент Асоціації AMOMD®, директор компанії «Калина медична виробнича компанія»;
- Дар’я Бондаренко, виконавчий директор Асоціації AMOMD®.
Запрошені до дискусії:
- Надія Бігун, заступник міністра економіки України;
- Наталія Шимко, заступник генерального директора ДП «Прозорро»;
- Ірина Горлова, CEO SMD;
- уповноважені представники ДП «Медичні закупівлі України».
Попередні теми для обговорення:
- аналітика закупівель медичних виробів (медичного обладнання);
- закупівельне законодавство медичних виробів на час воєнного стану: актуальний стан та ключові зміни;
- оновлення Класифікатора медичних виробів НК 024:2023;
- Prozorro Market — нові можливості чи виклики для операторів ринку?
Передумови проведення заходу:
31 серпня в межах проведення 12-го Українського форуму операторів ринку медичних виробів представлено доповідь про стан централізованих закупівель медичних виробів та обладнання, а також використання е-каталогу Prozorro Market від Катерини Некрасової, заступниці генерального директора з управління клієнтським досвідом та міжнародної взаємодії ДП «Медичні закупівлі України» (МЗУ).
Зокрема, К. Некрасова зазначила про таке: «У 2022 р. МЗУ закуплено 354 позиції медичних виробів на суму понад 1,5 млрд грн, а також 127 позицій медичного обладнання на близько 1,7 млрд грн. У 2023 р. станом на 23 серпня закуплено 201 позицію медичних виробів на 1,27 млрд грн та 22 позиції медичного обладнання на 275 млн грн.
Крім того, МЗУ закуповує товари в межах президентської ініціативи UNITED24, за допомогою якої закуплено 109 тис. одиниць товарів на майже 1,3 млрд грн. Основними інструментами закупівель є Prozorro, е-каталог Prozorro Market та глобальна платформа SAP Ariba.
Щодо e-каталогу Prozorro Market, то постановою КМУ від 07.07.2023 р. № 686 затверджено переліки ліків (128 категорій) та медичних виробів (36 категорій), закупівля яких на суму понад 50 тис. грн обов’язково здійснюється з використанням електронного каталогу. Перевагами використання Prozorro Market для постачальників є: простий спосіб реалізації товарів державним замовникам, великі та регулярні замовлення та швидка кваліфікація 1 раз на 3 роки».
Ця доповідь викликала активну дискусію, за результатами якої досягнуто згоди проводити обговорення в межах окремої події Асоціації AMOMD® та провести збір зауважень і пропозицій від її членів — операторів ринку.
Медичні вироби та товари гігієни й догляду за хворим займають усе більшу частку в державних закупівлях фармацевтичного ринку України.
У 2-му півріччі 2022 р. більша частина закупівель у грошовому вираженні належала саме цим продуктам.
Державні закупівлі можна розподілити на 3 рівні:
- централізовані (закупівлі МЗУ та міжнародних закупівельних організацій за центральний бюджет, національний рівень);
- закупівлі обласних установ організацій охорони здоров’я (регіональні субвенції, бюджети областей);
- безпосередні закупівлі лікувально-профілактичних установ (ЛПУ) (госпітальні закупівлі).
Щодо категорії медичних виробів та товарів для догляду, протягом останніх 4 років йде постійне збільшення кількості закупівель через госпітальний рівень (безпосередні закупівлі ЛПУ) як в абсолютному обсязі, так і у частці каналу в загальному обсязі державних закупівель категорії.
Станом на кінець серпня 2023 р. частка госпітальних закупівель категорії склала 66%, тобто ²/3 від загального їх обсягу. На заході більш детально про це розповідатиме І. Горлова, СЕО SMD. Також розглядатимуться можливості аналізу ринкової ситуації, яка досить швидко і кардинально змінюється й вимагає швидкого реагування від усіх операторів ринку.
Разом з тим, за інформацією голови Комітету Верховної Ради з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайла Радуцького, нині на базі комітету разом з МОЗ, МЗУ, правоохоронними та антикорупційними органами ведеться робота над ефективним механізмом закупівлі дороговартісного медичного обладнання. Готується законопроєкт, який дозволить значно заощадити на закупівлі важкого медичного обладнання, що, зокрема, може містити наступні положення:
- формування та затвердження Урядом переліку лікарських засобів та медичних виробів, які мають закуповуватися винятково з використанням інструменту електронних каталогів;
- виключення порогів для використання електронних каталогів;
- врегулювання питання агрегованих закупівель товарів та зведення потреби замовників при закупівлі товарів через централізовану закупівельну організацію та/або з використанням електронного каталогу;
- забезпечення можливості використання переговорної процедури при проведенні закупівель централізованою закупівельною організацією;
- забезпечення можливості здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів спільно з іншими державами Європейського Союзу;
- закріплення використання електронних каталогів для медичних закладів, перелік яких затвердить Уряд. За таким каталогом керівник закладу може в декілька кліків обрати потрібний медичний апарат за вартістю та іншими критеріями, придбати його через тендер. До Е-каталогу пропонується додати дороговартісне медичне обладнання. МЗУ успішно використовує цей інструмент, що дозволяє медичним закладам при закупівлях зекономити 15–30% від загальної вартості товару.
Так, уже 6 жовтня, за інформацією М. Радуцького, детально обговорено потенційні положення майбутнього законопроєкту, текст якого найближчим часом буде фіналізовано й зареєстровано у Верховній Раді України.
Відтак, ця подія буде присвячена обговоренню поточної ситуації та викликів, з якими стикнулися оператори ринку через систематичне оновлення закупівельного законодавства, а також для діалогу і пошуку конструктивного рішення щодо наявної проблематики із застосування норм закупівельного законодавства.
Асоціація AMOMD® виступатиме фасилітатором цього заходу для забезпечення ефективної комунікації з операторами ринку та представниками ЗМІ для подальшого публічного висвітлення результатів навчальної події.
УМОВИ УЧАСТІ:
Організаційний внесок за одного учасника — 1950 грн без ПДВ, спеціальні умови для членів Асоціації AMOMD® — 1700 грн без ПДВ.
Усі зареєстровані учасники зможуть поставити питання, що їх хвилюють, та отримати відповіді на них під час семінару.
Для реєстрації заповніть, будь ласка, форму за посиланням
Для зручності реєстраційна форма також доступна за QR-кодом нижче.
З питань реєстрації та умов участі, будь ласка, звертайтеся за наступними контактами:
- до компанії «УкрКомЕкспо» за тел.: +38 (050) 443-14-34, +38 (067) 632-84-07, е-mail: pavel.kishko@ukrcomexpo.com; migashkodasha@gmail.com або
- до представників пресслужби Асоціації AMOMD® за електронною поштою: inbox@amomd.com.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим