ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»
Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData» (далі — проєкт акта) розроблений з метою отримання повної, актуальної та достовірної інформації щодо стану забезпечення сфери охорони здоров’я товарами (лікарськими засобами, медичними виробами (у тому числі медичного обладнання) та допоміжними засобами до них) та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування, а також лікарськими засобами, медичними виробами, витратними матеріалами, медичним обладнанням, засобами індивідуального захисту та іншими товарами, необхідними для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, що надійшли як гуманітарна та/або благодійна допомога.
Проєкт акта оприлюднено шляхом розміщення на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України у мережі Інтернет (https://moz.gov.ua).
Пропозиції та зауваження щодо проєкту акта просимо надсилати протягом 30 днів з дати публікації на адресу МОЗ у письмовому або електронному вигляді у формі порівняльної таблиці за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент цифрових трансформацій в охороні здоров’я, телефон: (044) 253-33-31, (e-mail: [email protected]).
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»
1. Мета
Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData» (далі — проєкт акта) розроблено з метою отримання повної, актуальної та достовірної інформації щодо стану забезпечення сфери охорони здоров’я товарами (лікарськими засобами, медичними виробами (у тому числі медичного обладнання) та допоміжними засобами до них) та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування, а також лікарськими засобами, медичними виробами, витратними матеріалами, медичним обладнанням, засобами індивідуального захисту та іншими товарами, необхідними для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, що надійшли як гуманітарна та/або благодійна допомога (далі — товарами медичної допомоги).
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», від 14 березня 2022 року № 133 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 18 квітня 2022 року № 259«Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 17 травня 2022 року № 341 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 12 серпня 2022 року № 573 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 07 листопада 2022 року № 757 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738- IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 06 лютого 2023 року № 58 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 07 лютого 2023 року № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 01 травня 2023 року № 254 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 02 травня 2023 року № 3057-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», від 26 липня 2023 року № 451 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 27 липня 2023 року № 3275-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».
Відповідно до витягу з протоколу № 47 засідання Кабінету Міністрів України від 19 березня 2022 року Міністерство охорони здоров’я України визначено уповноваженим органом, що забезпечує облік медичної гуманітарної допомоги, що надходить на територію України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, сортування її на складах першого вивантаження в Україні, а також розподіл та доставку відповідно до зібраних потреб з урахуванням ситуації щодо наявних залишків та з першочерговою пріоритезацією на задоволення потреб у регіонах, що найбільше потерпають від військової агресії Російської Федерації.
Також керівникам обласних, Київської міської військових адміністрацій доручено визначити відповідальних осіб із числа керівного складу структурних підрозділів з питань охорони здоров’я, яким надаються повноваження щодо прийняття, обліку та розподілу медичної гуманітарної допомоги, що надходить, а також оперативного інформування Міністерства охорони здоров’я України щодо такого надходження та розподілу медичної гуманітарної допомоги через інформаційно-аналітичну систему «MedData».
Відповідно до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2022 року № 36 (далі — Порядок), інформаційно-аналітична система «MedData» дає змогу проводити комплексний аналіз даних щодо стану закупівель і моніторингу даних щодо забезпеченості адміністративно- територіальних одиниць товарами та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування.
Таким чином з метою врегулювання питань функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData» в частині внесення інформації про товари медичної допомоги (їх поставки, розподілу, відвантаження до набувачів тощо) Порядок потребує внесення змін.
Також відповідно до Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року № 953, яка набирає чинності з 01 грудня 2023 року, функціональні можливості інформаційно-аналітичної системи «MedData» мають забезпечувати подання отримувачами медичної гуманітарної допомоги до автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги інвентаризаційного опису гуманітарної допомоги та звіту про наявність і розподіл гуманітарної допомоги за формами згідно з додатками 2, 3 до цього Порядку, що також пропонується відобразити в проєкті акта.
Прийняття проєкту акта забезпечить регулярне отримання повної, актуальної та достовірної інформації про використання товарів (лікарських засобів, медичних виробів (у тому числі медичного обладнання) та допоміжних засобів до них) та послуг, закуплених за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування, товарів медичної допомоги, що дозволить розподіляти зазначені товари більш ефективно та раціонально.
Реалізація проєкту акта дозволить оптимізувати процеси розподілу товарів (лікарських засобів, медичних виробів (у тому числі медичного обладнання) та допоміжних засобів до них) та послуг, закуплених за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування, товарів медичної допомоги, а також забезпечить систематичне отримання достовірної інформації про їх використання.
3. Основні положення проєкту акта
Проєктом акта пропонується внести зміни до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2022 року № 36.
4. Правові аспекти
У даній сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:
Закон України «Про інформацію»;
Закон України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах»;
Закон України «Про гуманітарну допомогу»;
Закон України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»; постанова Кабінету Міністрів України від 19 січня 2022 року № 36 «Деякі
питання функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»»;
постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 року № 298
«Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проєкту акта не потребує фінансування з державного бюджету та/або місцевих бюджетів.
6. Позиція заінтересованих сторін
Проєкт акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнськими громадськими організаціями осіб з інвалідністю, їх спілками, Уповноваженим із захисту державної мови.
Проєкт акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності, тому не потребує погодження з Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.
Проєкт акта потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством соціальної політики України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною регуляторною службою України, Службою безпеки України, Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Державним управлінням справами.
Проєкт акта потребує проведення правової експертизи в Міністерстві юстиції України.
7. Оцінка відповідності
У проєкті акта відсутні положення, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією; створюють підстави для дискримінації.
Проєкт акта потребує направлення до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.
Проєкт акта потребує направлення до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).
Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи проєкту акта не проводилися.
8. Прогноз результатів
Реалізація проєкту акта не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами.
Вплив на інтереси заінтересованих сторін:
Заінтересована сторона | Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону | Пояснення очікуваного впливу |
Суб’єкти господарювання у сфері охорони здоров’я | Позитивний | Отримання необхідних товарів, послуг, товарів медичної допомоги відповідно до потреби, внесеної до інформаційно — аналітичної системи. |
Держава | Позитивний | Регулярне отримання повної, актуальної та достовірної інформації щодо використання товарів (лікарських засобів, медичних виробів (у тому числі медичного обладнання) та допоміжних засобів до них) та послуг, закуплених за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування, а також товарів медичної допомоги. |
Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко
Проєкт
Оприлюднено на сайті МОЗ України
24.10.2023 року
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2022 р. № 36 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 10, ст. 533), зміни, що додаються.
2. Установити, що забезпечення наповнення інформаційно-аналітичної системи «MedData» інформацією, зазначеною в абзаці шостому пункту 6 змін, затверджених цією постановою, здійснюється в період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом шести місяців з дня його припинення або скасування.
Прем’єр-міністр УкраїниД. Шмигаль
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»
У пункті 1:
абзац перший після слів «джерел фінансування» доповнити словами «(далі — товари та послуги), а також лікарськими засобами, медичними виробами, витратними матеріалами, медичним обладнанням, засобами індивідуального захисту та іншими товарами, необхідними для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, що надійшли як гуманітарна та/або благодійна допомога (далі — товари медичної допомоги).»;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
«В умовах дії воєнного стану в інформаційноаналітичній системі може проводитися моніторинг даних щодо забезпеченості товарами та/або товарами медичної допомоги СБУ, Міноборони, МВС, Збройних Сил, Національної гвардії, ДСНС, Національної поліції, Державного управління справами та інших інституцій, які можуть бути залучені до надання медичної допомоги.».
У пункті 2:
друге речення після слів «з охорони здоров’я» доповнити словами «, а також для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану»;
після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
«доступність інформації, яка міститься в інформаційно-аналітичній системі, для осіб з інвалідністю згідно з вимогами ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ» (далі — ДСТУ EN 301 549:2022).».
Пункт 3 викласти в такій редакції:
«3. Користувачами інформації є МОЗ, державне підприємство «Медичні закупівлі України», заклади, уповноважені МОЗ на отримання товарів медичної допомоги (далі — отримувачі товарів медичної допомоги), структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської держадміністрацій, заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ.».
Доповнити Порядок пунктом 31 такого змісту:
«31. Функціональні можливості інформаційно-аналітичної системи забезпечують:
внесення інформації про потребу у товарах та послугах, товарах медичної допомоги;
внесення інформації про розподіл, перерозподіл товарів та послуг, розподіл товарів медичної допомоги, їх використання;
внесення інформації про поставки товарів медичної допомоги та їх відвантаження до набувачів гуманітарної допомоги;
автоматизацію процесів узагальнення та аналізу інформації щодо стану забезпеченості адміністративно-територіальних одиниць товарами та послугами, товарами медичної допомоги;
формування отримувачами товарів медичної допомоги інвентаризаційних описів гуманітарної допомоги, звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги;
електронну інформаційну взаємодію з електронними інформаційними ресурсами;
електронну ідентифікацію та автентифікацію користувачів інформації та суб’єктів надання інформації.
Під час створення, модернізації, розвитку, адміністрування і забезпечення функціонування інформаційно-аналітичної системи забезпечується дотримання вимог ДСТУ EN 301 549:2022.».
В абзаці восьмому пункту 4 слова «товарами і послугами» замінити словами «товарами та послугами та/або товарами медичної допомоги.».
Доповнити Порядок пунктами 41, 42 такого змісту:
«41. Суб’єктами надання інформації щодо товарів медичної допомоги також є суб’єкти господарювання, з якими отримувачами товарів медичної допомоги укладено договори про надання послуг зі зберігання та складування товарів медичної допомоги.
Суб’єкти господарювання, з якими отримувачами товарів медичної допомоги укладено договори про надання послуг зі зберігання та складування товарів медичної допомоги, забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією про поставки товарів медичної допомоги та їх відвантаження до набувачів гуманітарної допомоги.
42. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської держадміністрацій забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією про розподіл товарів та/або товарів медичної допомоги між закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності та фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, відповідних регіонів.
Заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією (далі — інформація про стан використання товарів) про:
кількість товарів, отриманих на основі розподілу товарів медичної допомоги, які включені до переліків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1303);
кількість товарів, використаних для надання медичної допомоги пацієнтам, з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2022 р. № 137) (далі — Порядок) та/або в якості товарів медичної допомоги;
кількість товарів, не придатних для подальшого використання (прострочених, пошкоджених), з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку та/або в якості товарів медичної допомоги;
кількість утилізованих та/або знищених товарів, з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку та/або в якості товарів медичної допомоги;
кількість товарів, переданих іншим закладам, підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери управління МОЗ, закладам охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичним особам — підприємцям, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практикина основі перерозподілу товарів відповідно до пункту 15 Порядку;
залишок товарів, які отримані на основі розподілу/перерозподілу товарів, закуплених за кошти місцевих бюджетів, включених до переліків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1303).
Інформація про стан використання товарів формується на підставі фактичних показників за результатами господарських операцій закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, підтверджених первинними документами за відповідний звітний період, в розрізі кожного окремого товару із зазначенням торговельної назви, а також для лікарських засобів — міжнародної непатентованої назви, форми випуску та дозування.
Звітними періодами для формування інформації про стан використання товарів є перша половина кожного календарного місяця (з 01 по 15 число включно) та друга половина кожного календарного місяця (з 16 по останнє число місяця включно).
Інформація про стан використання товарів за відповідний звітний період подається не пізніше п’ятого робочого дня, що настає за останнім днем відповідного звітного періоду.».
Пункт 5 доповнити новими абзацами четвертим — сьомим такого змісту:
«Інформація вноситься до інформаційно-аналітичної системи уповноваженими особами суб’єктів надання інформації, відповідальними за подання інформації (далі — уповноважена особа).
Суб’єкти надання інформації не пізніше двох робочих днів від дня видання наказу про призначення/зміну уповноваженої особи інформують МОЗ та державне підприємство «Медичні закупівлі України» із використанням інформаційно-аналітичної системи про прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контактні дані уповноваженої особи.
У разі відсутності технічної можливості подачі інформації щодо товарів та послуг, товарів медичної допомоги та/або про уповноважених осіб із використанням інформаційно-аналітичної системи, зазначена інформація подається до МОЗ та державного підприємства «Медичні закупівлі України» із використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку.
Керівники закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони зоров’я незалежно від форми власності, а також фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю і змістом поданої інформації про стан використання товарів та/або про уповноважених осіб.».
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData»
Зміст положення акта законодавства | Зміст відповідного положення проєкту акта |
1. Інформаційно-аналітична система «MedData» (далі — інформаційно-аналітична система) — інформаційно-аналітична система, яка дає змогу проводити комплексний аналіз даних щодо стану закупівель і моніторингу даних щодо забезпеченості адміністративно-територіальних одиниць (закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я, а також фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ) товарами та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування.Відсутній | 1. Інформаційно-аналітична система «MedData» (далі — інформаційно-аналітична система) — інформаційно-аналітична система, яка дає змогу проводити комплексний аналіз даних щодо стану закупівель і моніторингу даних щодо забезпеченості адміністративно-територіальних одиниць (закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я, а також фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ) товарами та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування (далі — товари та послуги), а також лікарськими засобами, медичними виробами, витратними матеріалами, медичним обладнанням, В умовах дії воєнного стану в інформаційно- аналітичній системі може проводитися моніторинг даних щодо забезпеченості товарами та/або товарами медичної допомоги СБУ, Міноборони, МВС, Збройних Сил, Національної гвардії, ДСНС, Національної поліції, Державного управління справами та інших інституцій, які можуть бути залучені до надання медичної допомоги. |
2. Власником інформаційно-аналітичної системи є держава. Володільцем інформації, необхідної для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, що обробляється в інформаційно-аналітичній системі, є МОЗ. Держателем та адміністратором інформаційно-аналітичної системи є державне підприємство «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління МОЗ.Державне підприємство «Медичні закупівлі України» як адміністратор інформаційно-аналітичної системи забезпечує:Відсутній | 2. Власником інформаційно-аналітичної системи є держава. Володільцем інформації, необхідної для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, а також для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, що обробляється в інформаційно-аналітичній системі, є МОЗ. Держателем та адміністратором інформаційно-аналітичної системи є державне підприємство «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління МОЗ.Державне підприємство «Медичні закупівлі України» як адміністратор інформаційно-аналітичної системи забезпечує:доступність інформації, яка міститься в інформаційно-аналітичній системі, для осіб з інвалідністю згідно з вимогами ДСТУ EN 301 549:2022 (EN 301 549 V3.2.1 (2021-03), IDT) «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ» (далі — ДСТУ EN 301 549:2022). |
3. Користувачами інформації є МОЗ та державне підприємство «Медичні закупівлі України». | 3. Користувачами інформації є МОЗ, державне підприємство «Медичні закупівлі України», заклади, уповноважені МОЗ на отримання товарів медичної допомоги (далі — отримувачі товарів медичної допомоги), структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської держадміністрацій, заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ. |
Відсутній | 31. Функціональні можливості інформаційно-аналітичної системи забезпечують:внесення інформації про потребу у товарах та послугах, товарах медичної допомоги;внесення інформації про розподіл, перерозподіл товарів та послуг, розподіл товарів медичної допомоги, їх використання;внесення інформації про поставки товарів медичної допомоги та їх відвантаження до набувачів гуманітарної допомоги;автоматизацію процесів узагальнення та аналізу інформації щодо стану забезпеченості адміністративно-територіальних одиниць товарами та послугами, товарами медичної допомоги;формування отримувачами товарів медичної допомоги інвентаризаційних описів гуманітарної допомоги, звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги;електронну інформаційну взаємодію з електронними інформаційними ресурсами;електронну ідентифікацію та автентифікацію користувачів інформації та суб’єктів надання інформації.Під час створення, модернізації, розвитку, адміністрування і забезпечення функціонування інформаційно-аналітичної системи забезпечується дотримання вимог ДСТУ EN 301 549:2022. |
4. Суб’єктами надання інформації є:заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ;…Суб’єкти надання інформації забезпечують:наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією та достовірність внесення про потребу та рівень забезпечення відповідними товарами і послугами; | 4. Суб’єктами надання інформації є:заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ;…Суб’єкти надання інформації забезпечують:наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією та достовірність внесення про потребу та рівень забезпечення відповідними товарами та послугами та/або товарами медичної допомоги; |
Відсутній | 41. Суб’єктами надання інформації щодо товарів медичної допомоги також є суб’єкти господарювання, з якими отримувачами товарів медичної допомоги укладено договори про надання послуг зі зберігання та складування товарів медичної допомоги.Суб’єкти господарювання, з якими отримувачами товарів медичної допомоги укладено договори про надання послуг зі зберігання та складування товарів медичної допомоги, забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією про поставки товарів медичної допомоги та їх відвантаження до набувачів гуманітарної допомоги. |
Відсутній | 42. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської держадміністрацій забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією про розподіл товарів та/або товарів медичної допомоги між закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності та фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, відповідних регіонів.Заклади, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, забезпечують наповнення інформаційно-аналітичної системи інформацією (далі — інформація про стан використання товарів) про:кількість товарів, отриманих на основі розподілу товарів медичної допомоги, які включені до переліків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1303); |
кількість товарів, використаних для надання медичної допомоги пацієнтам, з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2022 р. № 137, далі — Порядок) та/або в якості товарів медичної допомоги;кількість товарів, не придатних для подальшого використання (прострочених, пошкоджених), з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку та/або в якості товарів медичної допомоги;кількість утилізованих та/або знищених товарів, з числа попередньо одержаних товарів на основі розподілу/перерозподілу відповідно до пунктів 10, 11 та 15 Порядку та/або в якості товарів медичної допомоги;кількість товарів, переданих іншим закладам, підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери управління МОЗ, закладам охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичним особам — підприємцям, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики на основі перерозподілу товарів відповідно до пункту 15 Порядку; | |
залишок товарів, які отримані на основі розподілу/перерозподілу товарів, закуплених за кошти місцевих бюджетів, включених до переліків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1303).Інформація про стан використання товарів формується на підставі фактичних показників за результатами господарських операцій закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, підтверджених первинними документами за відповідний звітний період, в розрізі кожного окремого товару із зазначенням торговельної назви, а також для лікарських засобів — міжнародної непатентованої назви, форми випуску та дозування. Звітними періодами для формування інформації про стан використання товарів є перша половина кожного календарного місяця (з 01 по 15 число включно) та друга половина кожного календарного місяця (з 16 по останнє число місяця включно). Інформація про стан використання товарів за відповідний звітний період подається не пізніше п’ятого робочого дня, що настає за останнім днем відповідного звітного періоду. | |
5. Доступ до інформації в інформаційно-аналітичній системі надається користувачам інформації та суб’єктам надання інформації шляхом автентифікації в системі на безоплатній основі цілодобово, без вихідних, за винятком періодів технічного обслуговування.ВідсутнійВідсутнійВідсутній | 5. Доступ до інформації в інформаційно-аналітичній системі надається користувачам інформації та суб’єктам надання інформації шляхом автентифікації в системі на безоплатній основі цілодобово, без вихідних, за винятком періодів технічного обслуговування.Інформація вноситься до інформаційно-аналітичної системи уповноваженими особами суб’єктів надання інформації, відповідальними за подання інформації (далі — уповноважена особа).Суб’єкти надання інформації не пізніше двох робочих днів від дня видання наказу про призначення/зміну уповноваженої особи інформують МОЗ та державне підприємство «Медичні закупівлі України» із використанням інформаційно-аналітичної системи про власне ім’я, прізвище, по батькові (за наявності) та контактні дані уповноваженої особи.У разі відсутності технічної можливості подачі інформації щодо товарів та послуг, а також товарів медичної допомоги та/або про уповноважених осіб із використанням інформаційно-аналітичної системи, зазначена інформація подається до МОЗ та державного підприємства «Медичні закупівлі України» із використанням інших засобів електронного зв’язку. |
Відсутній | Керівники закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю і змістом поданої інформації про стан використання товарів та/або про уповноважених осіб. |
Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим