У лютому 2024 р. фармацевтичний ринок продовжує впевнено зростати, продемонструвавши збільшення обсягу аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у гривневому вираженні на 25% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні збільшення обсягу роздрібної реалізації становило 9%. На тлі підвищеного рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ) у лютому 2024 р. значно зросли обсяги продажу антибіотиків і противірусних засобів. У розрізі категорій сегмент дієтичних добавок зростає більш активно, ніж інші категорії. Продовжується тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у структурі аптечного продажу, у лютому 2024 р. їх частка становила 11,6% у гривневому та 9,2% у натуральному вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольні українському уряду) у лютому 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2023–2024 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2024 р. в розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2022–2024 рр.
Лютий, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2022 | 11 894,3 | 45,2 | 81,8 | 1248,5 | 47,4 | 8,6 | 1023,5 | 35,5 | 7,0 | 377,1 | 7,8 | 2,6 | 14 543,4 | 43,4 |
2023 | 9919,1 | –16,6 | 79,9 | 1253,5 | 0,4 | 10,1 | 782,8 | –23,5 | 6,3 | 461,5 | 22,4 | 3,7 | 12 416,9 | –14,6 |
2024 | 12 232,6 | 23,3 | 78,5 | 1812,1 | 44,6 | 11,6 | 960,6 | 22,7 | 6,2 | 569,6 | 23,4 | 3,7 | 15 575,0 | 25,4 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2022 | 109,0 | 32,5 | 66,2 | 10,8 | 23,9 | 6,6 | 40,6 | 1,0 | 24,7 | 4,1 | 5,6 | 2,5 | 164,5 | 21,8 |
2023 | 67,4 | –38,1 | 67,4 | 7,5 | –30,7 | 7,5 | 21,7 | –46,6 | 21,7 | 3,4 | –16,6 | 3,4 | 100,0 | –39,2 |
2024 | 71,3 | 5,8 | 65,3 | 10,1 | 34,4 | 9,2 | 24,0 | 10,7 | 22,0 | 3,8 | 10,3 | 3,5 | 109,2 | 9,1 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2023 р.
Маркетуюча організація | 2023 | 2024 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 6 | 3 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 5 | 4 |
Teva (Ізраїль) | 3 | 5 |
Acino (Швейцарія) | 4 | 6 |
KRKA (Словенія) | 8 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 8 |
Sanofi (Франція) | 9 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 10 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2023 р.
Бренд | 2023 | 2024 |
НУРОФЄН | 2 | 1 |
НІМЕСИЛ | 1 | 2 |
КСАРЕЛТО | 3 | 3 |
НАЛБУФІН | 13 | 4 |
ТРИПЛІКСАМ | 6 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 4 | 6 |
ЦИТРАМОН | 9 | 7 |
ГІДАЗЕПАМ | 10 | 8 |
ПУЛЬМІКОРТ | 19 | 9 |
СИНУПРЕТ | 5 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у лютому 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2024 | 2023 | 2022 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 43,5 | 43,4 | 42,2 |
БаДМ (Дніпро) | 41,8 | 36,7 | 39,2 |
Вента.ЛТД (Дніпро) | 2,9 | 4,9 | 5,8 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,1 | 2,1 | 1,8 |
Медичний центр «М.Т.К.» (Київ) | 1,5 | 1,6 | 1,6 |
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим