Антимонопольний комітет України (АМКУ) повідомляє, що 11 липня під час засідання АМКУ надано Міністерству економіки України (Мінекономіки) як органу, що, зокрема, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, обов’язкові до розгляду рекомендації щодо закупівель закладами охорони здоров’я лікарських засобів та медичних виробів.
Оскільки під час проведених АМКУ досліджень встановлено, що при проведенні закупівель закладами охорони здоров’я до одного предмету закупівлі включається велика кількість найменувань ліків.
Наприклад, за 2023–2024 рр. проведено більше 450 тендерів, в яких в 1 лот об’єднано від 100 до 426 позицій препаратів, різних за призначенням. При цьому кількість учасників таких закупівель була незначною.
АМКУ наголошує, що об’єднання великої кількості найменувань лікарських засобів та медичних виробів в 1 лоті знижує інтенсивність конкуренції та унеможливлює взяття участі в торгах:
- виробників, оскільки вони обмежені виключно власною продукцією та не можуть забезпечити велику кількість різних препаратів та медичних виробів;
- постачальників, які з різних причин не мають доступу до усіх позицій лікарських засобів та медичних виробів.
Також встановлено, що реальні та потенційні учасники закупівель, які проводяться із використанням електронного каталогу Прозорро Маркет, позбавлені права оскарження дій / бездіяльності адміністратора та замовника при проведенні закупівель з використанням електронних каталогів, на відміну від закупівель, що проводяться за допомогою використання процедури відкритих торгів.
Вищезазначене обмежує ефективну конкуренцію при здійсненні закупівель, оскільки учасники обмежені в можливостях при виявленні, зокрема, дискримінаційних умов при закупівлі з використанням електронного каталогу, оскаржити такі умови закупівлі та захистити свої інтереси.
З огляду на наведене, АМКУ рекомендує Мінекономіки:
- вжити заходів щодо вдосконалення нормативно-правових актів, якими передбачено порядок визначення предмету закупівлі, в частині встановлення випадку(-ів), за яких замовник повинен визначати окремі лоти при закупівлі лікарських засобів та медичних виробів;
- розробити окремий порядок досудового оскарження рішень, дій та бездіяльності адміністратора та замовників при проведенні закупівель, зокрема препаратів та медичних виробів з використанням електронного каталогу Прозорро Маркет, з метою забезпечення неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів потенційних та реальних учасників таких процедур закупівель.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
за матеріалами amcu.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим