ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення»
Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення» (далі — проєкт акта), який розроблено з метою скорочення строків проведення експертизи реєстраційних матеріалів для здійснення подальшої державної реєстрації активного фармацевтичного інгредієнту (далі — АФІ) загалом, та врахування вимог щодо культивування рослин, включених до списку № 4 таблиці I Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, що містять наркотичні засоби та психотропні речовини, обіг яких допускається для використання у виробництві наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів для подальшого їх застосування у медичній практиці, при реєстрації АФІ рослинного походження з рослинної субстанції канабісу.
Проєкт акта та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.
Зауваження та пропозиції до проєкту акта просимо надсилати до 11 жовтня 2024 року до Міністерства охорони здоров’я України за адресою: м. Київ, 01601, вул. Грушевського 7, e-mail: [email protected].
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення»
- Мета
Проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення» (далі — проєкт акта) розроблено з метою створення сприятливих умов для розвитку вітчизняного виробництва лікарських засобів та притоку інвестицій у сферу охорони здоров’я, а саме для скорочення строків проведення експертизи реєстраційних матеріалів для здійснення подальшої державної реєстрації активного фармацевтичного інгредієнту (далі — АФІ) загалом, та врахування вимог щодо культивування рослин, включених до списку № 4 таблиці I Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, що містять наркотичні засоби та психотропні речовини, обіг яких допускається для використання в навчальних цілях, освітній, науковій та науково-технічній діяльності, у виробництві наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів для подальшого їх застосування у медичній практиці, при реєстрації АФІ рослинного походження з рослинної субстанції канабісу, відповідно до частини восьмої статті 15 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».
- Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до пункту 2 розділу VII Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України 23 липня 2015 року № 460) (далі — Порядок), строк експертизи матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію, становить не більше 90 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Державного експертного центру МОЗ України матеріалів реєстраційного досьє.
При цьому, Перелік документів для проведення експертизи реєстраційних матеріалів для державної реєстрації АФІ наведено у додатку 12 до Порядку.
У зв’язку з погіршенням логістики під час воєнного стану в Україні пропонується скорочення строку проведення експертизи матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію, з 90 робочих днів до 30 робочих днів шляхом внесення змін до розділу VII Порядку.
Водночас, з метою приведення Порядку у відповідність до сучасних міжнародних вимог, зокрема стандарту електронного обміну регуляторною інформацією, розробленому Міжнародною радою з гармонізації технічних вимог до лікарських засобів для використання людиною (ICH), підготовки до запровадження подання реєстраційного досьє у форматі електронного досьє (eCTD), запропоновано зміни до Переліку документів для проведення експертизи реєстраційних матеріалів для державної реєстрації АФІ (додаток 12 до Порядку), шляхом викладення його в новій редакції.
Також пункт 3.2 розділу 3 додатка 6 до Порядку (Загальні вимоги до матеріалів реєстраційного досьє (у форматі Загального технічного документа) запропоновано доповнити вимогою, що для АФІ рослинного походження з рослинної субстанції канабісу надається належним чином завірена копія документа, що підтверджує дотримання вимог належної практики культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження, встановлених настановою СТ-Н МОЗу 42-4.5:2012 «Лікарські засоби. Належна практика культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 лютого 2009 року № 95, та викладених у відповідних документах Європейського агентства з лікарських засобів (European Medicines Agency), відповідно до вимог частини восьмої статті 15 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори».
- Основні положення проєкту акта
Проєктом акта передбачається внесення змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2015 року № 460).
- Правові аспекти
У цій сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:
Закон України від 04 квітня 1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»;
Закон України від 21 грудня 2023 року № 3528-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis) для використання у навчальних цілях, освітній, науковій та науковотехнічній діяльності, виробництва наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів з метою розширення доступу пацієнтів до необхідного лікування»;
постанова Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 року № 376 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів»;
Порядок проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України 23 липня 2015 року № 460).
- Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проєкту акта не потребує фінансування з державного та/або місцевих бюджетів.
- Позиція заінтересованих сторін
Проєкт акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, відповідних органів місцевого самоврядування, уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови.
Проєкт акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності, тому не потребує погодження із Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.
Проєкт акта потребує проведення публічних консультацій шляхом розміщення проєкту акта на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України.
Проєкт акта потребує погодження з Державною регуляторною службою України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Міністерством аграрної політики та продовольства України, Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією України.
Проєкт акта потребує державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
- Оцінка відповідності
У проєкті акта відсутні положення, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції; стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією; створюють підстави для дискримінації.
Проєкт акта не потребує погодження з Міністерством цифрової трансформації України, оскільки не стосується питань інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, електронної демократії, надання адміністративних послуг або цифрового розвитку.
Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська тендерно-правова експертиза не проводились.
- Прогноз результатів
Реалізація проєкту акта не матиме вплив на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини.
Вплив на інтереси заінтересованих сторін:
Заінтересована сторона | Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону | Пояснення очікуваного впливу |
Пацієнти | Позитивний | Скорочення строку проведення експертизи матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію, сприятиме стабільному доступу пацієнтів до якісних та безпечних лікарських засобів. |
Суб’єкти господарювання | Позитивний | Врегулювання деяких питань проведення експертизи матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію. |
Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко
Проєкт
оприлюднено на сайті МОЗ України
11.09.2024 року
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення
Відповідно до статті 9 Закону України від 04 квітня 1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби», частини першої статті 21 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90),
НАКАЗУЮ:
- Затвердити Зміни до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2015 року № 460), що додаються.
- Фармацевтичному управлінню (Людмилі Ярко) забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України після його державної реєстрації Міністерством юстиції України.
- Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Сергія Дуброва.
- Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр Віктор Ляшко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров’я України
Зміни до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 липня 2015 року № 460)
- Абзац дев’ятий пункту 4 розділу IV викласти у такій редакції:
«У разі державної реєстрації лікарських засобів, які належать до групи «Медичні гази», подаються: реєстраційна форма відповідно до додатка 3, матеріали реєстраційного досьє відповідно до додатка 12 та інструкція для медичного застосування, складена згідно з вимогами до інструкції для медичного застосування лікарського засобу з текстом маркування первинної, вторинної (за наявності) упаковок готового лікарського засобу, складеним згідно з вимогами до маркування упаковки готового лікарського засобу.».
- У розділі VІІ:
1) абзац третій пункту 1 викласти у такій редакції:
«Не більше 30 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію, та лікарських засобів, зазначених у підпунктах 10.4, 10.5 пункту 10 розділу V Порядку.»;
2) абзац четвертий пункту 2 виключити.
У зв’язку із цим абзаци пʼятий — сьомий вважати абзацами четвертим — шостим.
- Підрозділ 3.2 розділу 3 додатка 6 до цього Порядку доповнити новим пунктом 13 такого змісту:
«13. Для АФІ рослинного походження з рослинної субстанції канабісу надається належним чином завірена копія документа, що підтверджує дотримання вимог належної практики культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження, встановлених настановою СТ-Н МОЗу 42- 4.5:2012 «Лікарські засоби. Належна практика культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 лютого 2009 року № 95, та викладених у відповідних документах Європейського агентства з лікарських засобів (European Medicines Agency).».
- Додаток 12 до цього Порядку викласти у такій редакції:
«Додаток 12
до Порядку проведення експертизи
реєстраційних матеріалів на лікарські засоби,
що подаються на державну реєстрацію
(перереєстрацію), а також експертизи матеріалів
про внесення змін до реєстраційних матеріалів
протягом дії реєстраційного посвідчення (пункт 4 розділу IV)
Перелік документів для проведення експертизи реєстраційних матеріалів для державної реєстрації АФІ
- Модуль 1. Адміністративна інформація
Супровідний лист.
Методи контролю якості.
Зміст (не застосовується для eCTD формату).
Реєстраційна форма разом з додатками.
- Модуль 2. (не застосовується для АФІ)
- Модуль 3. Якість. Хімічна, фармацевтична та біологічна інформація про лікарські засоби, що містять хімічні та/або біологічні діючі речовини
3.2. Основні дані.
3.2.S. Активний фармацевтичний інгредієнт (АФІ)*.
3.2.S.1 Загальна інформація:
3.2.S.1.1 Назва.
3.2.S.1.2 Структура.
3.2.S.1.3 Загальні властивості.
3.2.S.2. Процес виробництва АФІ:
3.2.S.2.1 Виробник(и).
3.2.S.2.2. Опис виробничого процесу та його контролю.
3.2.S.2.3 Контроль матеріалів.
3.2.S.2.4. Контроль критичних стадій і проміжної продукції.
3.2.S.2.5. Валідація процесу та/або його оцінка.
3.2.S.2.6. Розробка виробничого процесу.
3.2.S.3. Опис характеристик АФІ:
3.2.S.3.1 Доказ структури та інші характеристики.
3.2.S.3.2 Домішки.
3.2.S.4. Контроль АФІ:
3.2.S.4.1 Специфікація.
3.2.S.4.2. Аналітичні методики.
3.2.S.4.3. Валідація аналітичних методик.
3.2.S.4.4. Аналізи серій.
3.2.S.4.5. Обґрунтування специфікації.
3.2.S.5. Стандартні зразки або препарати.
3.2.S.6. Система контейнер/закупорювальний засіб.
3.2.S.7. Стабільність:
3.2.S.7.1. Резюме щодо стабільності та висновки.
3.2.S.7.2. Протокол післяреєстраційного вивчення стабільності та зобов’язання щодо стабільності.
3.2.S.7.3. Дані про стабільність.
3.2.R. Регіональна інформація.
Текст маркування повинен містити відомості, встановлені виробником АФІ у рамках системи управління матеріалами на виробництві відповідно до вимог належної виробничої практики для вихідної та проміжної продукції. Це маркування надається у відповідному розділі методів контролю якості (МКЯ).
__________
Примітка.
* Якщо на АФІ, який поданий на реєстрацію, наявний мастер-файл, то для експертизи надаються матеріали тільки щодо відкритої частини мастер-файла.».
В.о. начальника
Фармацевтичного управління Людмила Ярко
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Змін до Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення»
Зміст положення акта законодавства | Зміст відповідного положення проєкту ак |
Порядок проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26 серпня 2005 року № 426, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2005 року за № 1069/11349 (в редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України 23 липня 2015 року № 460) |
|
IV. Порядок проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарський засіб, що подається на державну реєстрацію та перереєстрацію | |
4. Після оплати рахунку заявником до Центру подаються матеріали реєстраційного досьє, в тому числі звіт про доклінічні дослідження та звіт про клінічні випробування, відповідно до типу лікарського засобу та вимог:
розділу III Порядку та додатків 5, 6, 9, 10, 11 (залежно від типу лікарського засобу) та 28; додатка 7 — для реєстрації певних гомеопатичних лікарських засобів; додатка 8 — для реєстрації лікарських засобів, які виробляються згідно із затвердженим прописом; додатка 12 — для реєстрації АФІ. Звіт про доклінічні дослідження та звіт про клінічні випробування складаються за формами згідно з додатками 29, 30 до цього Порядку та заповнюються відповідно до Інформації щодо заповнення звіту про доклінічні дослідження та Інформації щодо заповнення звіту про клінічні випробування згідно з додатками 31, 32 до цього Порядку. Центр приймає матеріали реєстраційного досьє у строк, що не перевищує 7 робочих днів з дати звернення заявника. Реєстраційні матеріали подаються відповідно до вимог розділу V Порядку. У разі державної реєстрації лікарських засобів, які належать до групи “Медичні гази”, подаються: реєстраційна форма відповідно до додатка 3, матеріали реєстраційного досьє відповідно до додатка 12 та інструкція для медичного застосування, складена згідно з вимогами до інструкції для медичного застосування лікарського засобу. |
4. Після оплати рахунку заявником до Центру подаються матеріали реєстраційного досьє, в тому числі звіт про доклінічні дослідження та звіт про клінічні випробування, відповідно до типу лікарського засобу та вимог:
розділу III Порядку та додатків 5, 6, 9, 10, 11 (залежно від типу лікарського засобу) та 28; додатка 7 — для реєстрації певних гомеопатичних лікарських засобів; додатка 8 — для реєстрації лікарських засобів, які виробляються згідно із затвердженим прописом; додатка 12 — для реєстрації АФІ. Звіт про доклінічні дослідження та звіт про клінічні випробування складаються за формами згідно з додатками 29, 30 до цього Порядку та заповнюються відповідно до Інформації щодо заповнення звіту про доклінічні дослідження та Інформації щодо заповнення звіту про клінічні випробування згідно з додатками 31, 32 до цього Порядку. Центр приймає матеріали реєстраційного досьє у строк, що не перевищує 7 робочих днів з дати звернення заявника. Реєстраційні матеріали подаються відповідно до вимог розділу V Порядку. У разі державної реєстрації лікарських засобів, які належать до групи «Медичні гази», подаються: реєстраційна форма відповідно до додатка 3, матеріали реєстраційного досьє відповідно до додатка 12 та інструкція для медичного застосування, складена згідно з вимогами до інструкції для медичного застосування лікарського засобу з текстом маркування первинної, вторинної (за наявності) упаковок готового лікарського засобу, складеним згідно з вимогами до маркування упаковки готового лікарського засобу. |
VII. Строки проведення експертизи | |
1. Не більше 210 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє на державну реєстрацію, триває експертиза матеріалів щодо лікарського засобу, який подається на державну реєстрацію за повним досьє (автономним досьє), а також щодо МІБП, поданого на державну реєстрацію, та біосимілярів.
Не більше 45 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо лікарських засобів, зазначених у пункті 9 та підпунктах 10.1 — 10.3 пункту 10 розділу V Порядку. Не більше 30 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо лікарських засобів, зазначених у підпунктах 10.4, 10.5 пункту 10 розділу V Порядку. |
1. Не більше 210 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє на державну реєстрацію, триває експертиза матеріалів щодо лікарського засобу, який подається на державну реєстрацію за повним досьє (автономним досьє), а також щодо МІБП, поданого на державну реєстрацію, та біосимілярів.
Не більше 45 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо лікарських засобів, зазначених у пункті 9 та підпунктах 10.1 — 10.3 пункту 10 розділу V Порядку. Не більше 30 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо АФІ, що подаються на реєстрацію, та лікарських засобів, зазначених у підпунктах 10.4, 10.5 пункту 10 розділу V Порядку. |
2. Не більше 90 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо:
інших типів лікарських засобів, визначених у розділі ІІІ Порядку, які подаються на державну реєстрацію; лікарських засобів, що подаються на перереєстрацію; АФІ, що подаються на реєстрацію; лікарських засобів, що виробляються згідно із затвердженими прописами; змін, що потребують нової реєстрації; МІБП, перекваліфікованих у категорію лікарських засобів, при реєстрації їх як лікарських засобів. |
2. Не більше 90 робочих днів, починаючи з дати офіційного надходження до Центру матеріалів реєстраційного досьє, триває експертиза матеріалів щодо:
інших типів лікарських засобів, визначених у розділі ІІІ Порядку, які подаються на державну реєстрацію; лікарських засобів, що подаються на перереєстрацію; відсутній лікарських засобів, що виробляються згідно із затвердженими прописами; змін, що потребують нової реєстрації; МІБП, перекваліфікованих у категорію лікарських засобів, при реєстрації їх як лікарських засобів. |
Додаток 6 ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ до матеріалів реєстраційного досьє (у форматі Загального технічного документа) |
|
3.2. Зміст: основні принципи та вимоги ……
12. Для пристроїв для введення лікарських засобів необхідно надати СЕ-сертифікат (підтвердження відповідності Директиві 93/42/ЄЕС щодо медичних пристроїв) (за наявності) або висновок МОЗ щодо безпеки пристрою для застосування з лікарським засобом. Особливу увагу приділяють нижчезазначеним підрозділам. Відсутній |
3.2. Зміст: основні принципи та вимоги …….
12. Для пристроїв для введення лікарських засобів необхідно надати СЕ-сертифікат (підтвердження відповідності Директиві 93/42/ЄЕС щодо медичних пристроїв) (за наявності) або висновок МОЗ щодо безпеки пристрою для застосування з лікарським засобом. 13. Для АФІ рослинного походження з рослинної субстанції канабісу надається належним чином завірена копія документа, що підтверджує дотримання вимог належної практики культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження, встановлених настановою СТ-Н МОЗу 42-4.5:2012 «Лікарські засоби. Належна практика культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 лютого 2009 року № 95, та викладених у відповідних документах Європейського агентства з лікарських засобів (European Medicines Agency). |
Додаток 12 Перелік документів для проведення експертизи реєстраційних матеріалів для державної реєстрації АФІ |
|
1. Адміністративні дані.
2. Зміст (не застосовується для eCTD формату). 3. Реєстраційна форма. 4. Документальне підтвердження правомірності здійснення виробником промислового випуску АФІ відповідно до вимог країни, на території якої розміщене виробництво. 5. Сертифікати якості на одну серію АФІ. 6. Загальна інформація. 6.1. Назва. 6.2. Структура. 6.3. Загальні властивості. 7. Виробництво. 7.1. Виробник(и). 7.2. Схема виробничого процесу та короткий опис. 7.3. Домішки: технологічні та супутні. 8. Контроль. 8.1. Специфікація. 8.2. Аналітичні методики та їх валідації. 9. Дані про стабільність. 10. Упаковка. 11. Маркування. Текст маркування повинен містити відомості, встановлені виробником АФІ у рамках системи управління матеріалами на виробництві відповідно до вимог належної виробничої практики для вихідної та проміжної продукції. Це маркування надається у відповідному розділі методів контролю якості (МКЯ). Примітка. Якщо на АФІ, який поданий на реєстрацію, наявний мастерфайл, то для експертизи надаються матеріали тільки щодо відкритої частини мастер-файла. |
1. Модуль 1. Адміністративна інформація
Супровідний лист. Методи контролю якості. Зміст (не застосовується для eCTD формату). Реєстраційна форма разом з додатками. 2. Модуль 2. (не застосовується для АФІ) 3. Модуль 3. Якість. Хімічна, фармацевтична та біологічна інформація про лікарські засоби, що містять хімічні та/або біологічні діючі речовини 3.2. Основні дані. 3.2.S. Активний фармацевтичний інгредієнт (АФІ)*. 3.2.S.1 Загальна інформація: 3.2.S.1.1 Назва. 3.2.S.1.2 Структура. 3.2.S.1.3 Загальні властивості. 3.2.S.2. Процес виробництва АФІ: 3.2.S.2.1 Виробник(и). 3.2.S.2.2. Опис виробничого процесу та його контролю. 3.2.S.2.3 Контроль матеріалів. 3.2.S.2.4. Контроль критичних стадій і проміжної продукції. 3.2.S.2.5. Валідація процесу та/або його оцінка. 3.2.S.2.6. Розробка виробничого процесу. 3.2.S.3. Опис характеристик АФІ: 3.2.S.3.1 Доказ структури та інші характеристики. 3.2.S.3.2 Домішки. 3.2.S.4. Контроль АФІ: 3.2.S.4.1 Специфікація. 3.2.S.4.2. Аналітичні методики. 3.2.S.4.3. Валідація аналітичних методик. 3.2.S.4.4. Аналізи серій. 3.2.S.4.5. Обґрунтування специфікації. 3.2.S.5. Стандартні зразки або препарати. 3.2.S.6. Система контейнер/закупорювальний засіб. 3.2.S.7. Стабільність: 3.2.S.7.1. Резюме щодо стабільності та висновки. 3.2.S.7.2. Протокол післяреєстраційного вивчення стабільності та зобов’язання щодо стабільності. 3.2.S.7.3. Дані про стабільність. 3.2.R. Регіональна інформація. Текст маркування повинен містити відомості, встановлені виробником АФІ у рамках системи управління матеріалами на виробництві відповідно до вимог належної виробничої практики для вихідної та проміжної продукції. Це маркування надається у відповідному розділі методів контролю якості (МКЯ). __________ Примітка. * Якщо на АФІ, який поданий на реєстрацію, наявний мастерфайл, то для експертизи надаються матеріали тільки щодо відкритої частини мастер-файла.».
|
Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим