У національній валюті ринок продовжує зростати двозначними темпами. У вересні 2024 р. темпи збільшення обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» становлять 14% порівняно із вереснем 2023 р. У той же час у натуральному вираженні споживання зменшилося, фіксується скорочення обсягів продажу на 2%. У доларовому еквіваленті відзначається незначне зростання — на 1%. Зниження споживання в упаковках та зростання в національній валюті свідчать, що основним фактором зростання ринку в грошовому вираженні є інфляційна складова. Сегмент лікарських засобів продемонстрував зростання у грошовому вираженні на 13%, а в натуральному — зниження на 4%. Серед лікарських засобів у досліджуваний період значне збільшення обсягів аптечного продажу фіксується для препаратів АТС-груп A10 «Антидіабетичні препарати» та С09 «Засоби, що діють на ренін-ангіотензинову систему». Частка дієтичних добавок у загальній структурі ринку продовжує збільшуватися і у вересні 2024 р. становить 11,2% у грошовому та 9% у натуральному вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у вересні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками вересня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками вересня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2024 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2024 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2023–2024 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2023–2024 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками вересня 2023–2024 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2022–2024 рр.
Вересень, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2022 | 8822,3 | –8,8 | 81,2 | 964,4 | –3,7 | 8,9 | 716,9 | –19,4 | 6,6 | 362,4 | –3,6 | 3,3 | 10 866,0 | –9,0 |
2023 | 11 254,4 | 27,6 | 79,2 | 1501,8 | 55,7 | 10,6 | 919,6 | 28,3 | 6,5 | 534,1 | 47,4 | 3,7 | 14 209,9 | 30,8 |
2024 | 12 753,0 | 13,3 | 78,6 | 1823,2 | 21,4 | 11,2 | 1007,5 | 9,6 | 6,2 | 653,7 | 22,4 | 4,0 | 16 237,4 | 14,3 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2022 | 66,2 | –29,9 | 68,1 | 6,4 | –33,0 | 6,6 | 21,6 | –50,9 | 22,2 | 3,0 | –30,1 | 3,1 | 97,2 | –36,2 |
2023 | 71,8 | 8,6 | 66,2 | 9,1 | 42,1 | 8,4 | 23,6 | 9,5 | 21,8 | 3,9 | 28,7 | 3,6 | 108,5 | 11,6 |
2024 | 68,7 | –4,3 | 64,8 | 9,6 | 4,8 | 9,0 | 23,6 | –0,2 | 22,3 | 4,2 | 7,6 | 3,9 | 106,0 | –2,2 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками вересня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2023 р.
Маркетуюча організація | 2023 | 2024 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 4 | 3 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 5 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 5 |
Teva (Ізраїль) | 3 | 6 |
KRKA (Словенія) | 8 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 8 |
Кусум Фарм (Україна) | 11 | 9 |
Sanofi (Франція) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками вересня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у вересні 2023 р.
Бренд | 2023 | 2024 |
НУРОФЄН | 1 | 1 |
КСАРЕЛТО | 3 | 2 |
НІМЕСИЛ | 2 | 3 |
НАЛБУФІН | 5 | 4 |
ТРИПЛІКСАМ | 10 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 4 | 6 |
ЦИТРАМОН | 6 | 7 |
СИМБІКОРТ | 16 | 8 |
ДЕТРАЛЕКС | 7 | 9 |
ГІДАЗЕПАМ | 11 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками вересня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у вересні 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2024 | 2023 | 2022 |
БаДМ (Дніпро) | 42,5 | 42,6 | 37,5 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 42,0 | 42,9 | 42,0 |
Вента (Дніпро) | 3,0 | 2,9 | 6,2 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,9 | 2,9 | 2,8 |
Медичний центр М.Т.К. (Київ) | 1,4 | 1,5 | 1,3 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим