Темпи збільшення обсягу аптечного продажу лікарських засобів у грошовому вираженні на 42-му тиж 2024 р. становлять +16%, а в натуральному — знизилися на −5% порівняно з аналогічним тижнем минулого року (рис. 1). При цьому слід відмітити, що темпи зростання у грошовому вираженні почали прискорюватися, а в натуральному фіксується сповільнення темпів спаду.
Аналіз поденної динаміки обсягів аптечного продажу ліків демонструє, що тенденція прискорення темпів зростання в грошовому вираженні та сповільнення спаду в натуральному триває і на початку 43-го тиж. Станом на 22.10.2024 р. зростання у гривневому вираженні становить +21,2%, а в натуральному фіксується спад на −0,5% порівняно із аналогічним днем (з урахуванням відповідної доби тижня) минулого року. Тож обсяги продажу в упаковках вже наближаються до минулорічних показників, що позитивно впливає і на розвиток ринку в грошовому вираженні (рис. 2).
Підтвердженням входу ринку в епідсезон є збільшення частки споживання препаратів групи R01 «Засоби, що застосовуються при захворюваннях порожнини носа» у загальній структурі споживання в розрізі АТС-груп 2-го рівня. Також значними темпами зростає частка споживання препаратів групи R05 «Засоби, що застосовуються у разі кашлю та застудних захворювань», але наразі ця група не входить до топ-5 (рис. 3).
Щодо цін, то вони продовжують стримано зростати. Загалом з початку року середній показник підвищення цін на топ-10 товарних позицій лікарських засобів (Stock Keeping Unit — SKU) за обсягами аптечного продажу у 2024 р. станом на 22.10.2024 р. становить 12% порівняно із цінами на початку року, що співставно з рівнем інфляції (рис. 4).

Інфляційна складова, яка відображає зміну обсягів аптечного продажу лікарських засобів у грошовому вираженні за рахунок зміни ціни, залишається основним фактором зростання ринку у грошовому вираженні. На 42-му тиж її внесок оцінюється у 15%. Також позитивно на розвиток ринку впливає виведення на ринок нових препаратів, але їх внесок не такий суттєвий та становить близько 2% (рис. 5).

*Сортування за обсягами продажу з 1.01.2024 р.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим