Експерти APRaD відмічають, що авторами не проводилися ґрунтовні розрахунки й економічний аналіз наслідків впровадження запропонованих змін для всіх учасників фармацевтичного ринку. Також авторами не передбачено достатнього перехідного періоду (1 рік), що дозволило б попередити ризик виникнення дефіциту лікарських засобів, який може мати місце у випадку миттєвого запровадження цих змін без перехідного періоду, а також дозволило б учасникам ринку належним чином підготуватися та адаптуватися до виконання нових вимог.
Ретельно проаналізувавши пропозиції до законопроєкту № 11493, експерти APRaD підготували зауваження і пропозиції, відзначивши, що деякі терміни, формулювання і положення:
- є неточними і такими, що порушують принцип правової визначеності, що може породжувати правові конфлікти та бути підґрунтям для зловживань з боку владних інституцій, а також створювати корупційні ризики;
- потребують роз’яснення і доопрацювання, оскільки широке трактування може мати наслідком кваліфікації будь-яких дій добросовісних суб’єктів господарювання як порушення;
- знаходяться у фокусі регулювання окремими законами у сфері реклами та захисту конкуренції;
- не відображають системи корпоративних відносин міжнародних фармацевтичних компаній, де в багатьох випадках виробник не є засновником афілійованих компаній.
У контексті запропонованої заборони будь-яких зворотних форм коригування ціни APRaD пропонують не розповсюджувати її на випадки, коли зворотне коригування ціни відбувається внаслідок регуляторних змін, зокрема, але не виключно, введення цінового регулювання, необхідності зміни ціни у зв’язку з господарською необхідністю швидшого збуту лікарського засобу за зниженою ціною споживачу, зокрема, але не виключно, у випадку наближення закінчення терміну придатності лікарського засобу, необхідності зміни упаковки тощо.
Щодо пропозиції заборони фактичного зниження закупівельних цін слід врахувати, що у разі зміни регулювання цін на певні лікарські засоби (наприклад введення націнок), одним зі способів «врегулювання» цін на лікарські засоби, які вже знаходяться на стоках в аптеках / у дистриб’юторів, може бути саме зниження закупівельної ціни, що фактично забороняється законопроєктом.
В APRaD не підтримують ініціативи запровадження практики закупівлі лікарських засобів виключно в системі електронного каталогу і вважають її неактуальною, враховуючи той факт, що на ринку відсутня проблема для пацієнта купити найдешевший препарат, та вважають, що така ініціатива, навпаки, обмежить доступ пацієнтів до лікарських засобів.
«Звертаємося з проханням, аби після збору та розгляду всіх пропозицій і напрацювання компромісної редакції учасникам фармринку була надана додаткова можливість проаналізувати й прокоментувати компромісну редакцію перед другим читанням», — додали в APRaD.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Читайте також:
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим