Бриф-аналіз фармринку: підсумки січня 2025 р.

У січні 2025 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на +19,1% у грошовому вираженні порівняно із аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується спад обсягів аптечного продажу на −1,5%. У доларовому еквіваленті зростання становить 7,1%. Основним фактором зростання ринку в грошовому вираженні залишається інфляційна складова. Відносно теплий січень не зумовлював зростання захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ), унаслідок чого обсяги продажу препаратів АТС-групи R05 значно нижчі за показники минулого року. Найвищі темпи зростання фіксуються для антидіабетичних препаратів, обсяги продажу яких збільшилися у понад 1,5 раза порівняно із січнем 2024 р. Сегмент дієтичних добавок продовжує демонструвати темпи зростання вищі за інші категорії товарів «аптечного кошика», у результаті чого зростає і їхня частка у загальній структурі ринку. У січні 2025 р. частка дієтичних добавок сягнула 12,2% у гривневому вираженні та 9,7 у натуральному. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у січні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2025 р. із зазначенням темпів приросту / спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. порівняно із аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2025 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2024–2025 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2025 рр.
Січень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2023 10 221,0 –6,6 80,7 1201,8 –2,4 9,5 814,7 –19,1 6,4 432,6 13,9 3,4 12 670,2 –6,6
2024 12 481,6 22,1 78,7 1810,2 50,6 11,4 998,6 22,6 6,3 577,3 33,5 3,6 15 867,7 25,2
2025 14 751,8 18,2 78,1 2311,7 27,7 12,2 1136,2 13,8 6,0 699,3 21,1 3,7 18 899,0 19,1
Натуральне вираження, млн упаковок
2023 70,0 –29,6 67,8 7,4 –29,2 7,2 22,5 –41,1 21,8 3,3 –20,1 3,2 103,2 –32,2
2024 74,6 6,5 65,9 10,3 38,9 9,1 24,5 8,9 21,6 3,9 15,9 3,4 113,2 9,7
2025 71,6 –4,0 64,2 10,8 5,1 9,7 25,0 2,4 22,5 4,0 4,4 3,6 111,5 –1,5

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в січні 2024 р.
Маркетуюча організація 2024 2025
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Київський вітамінний завод (Україна) 5 3
Корпорація «Артеріум» (Україна) 3 4
Teva (Ізраїль) 4 5
Acino (Швейцарія) 6 6
KRKA (Словенія) 7 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 8 8
Sanofi (Франція) 9 9
Кусум Фарм (Україна) 11 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в січні 2024  р.
Бренд 2024 2025
НУРОФЄН 1 1
КСАРЕЛТО 3 2
ТРИПЛІКСАМ 5 3
НІМЕСИЛ 2 4
НАЛБУФІН 4 5
СПАЗМАЛГОН 6 6
СИМБІКОРТ 16 7
ЦИТРАМОН 8 8
АУГМЕНТИН 23 9
ЕВКАЗОЛІН 10 10

ДИСТРИБУЦІЯ

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у січні 2023–2025 рр.
Дистриб’ютор 2025 2024 2023
Оптіма-Фарм (Київ) 42,9 41,8 39,4
БаДМ (Дніпро) 41,8 44,0 40,3
Вента (Дніпро) 2,9 2,7 6,1
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 2,0 1,8 1,4
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 1,7 1,4 1,5
Денис Кірсанов
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті