Модераторкою заходу виступила Євгенія Лук’янчук, керівниця видання «Щотижневик АПТЕКА» та напрямку спеціалізованих конференц-активностей компанії Proxima Research International.
Аналітичний огляд ринку дієтичних добавок України представила Тетяна Іванова, Audit Product Manager компанії Proxima Research International. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» демонструють позитивну динаміку та активно відновлюються після суттєвого спаду на початку повномасштабного вторгнення. Однак ринок дієтичних добавок приростає динамічніше порівняно з іншими категоріями. У структурі товарів «аптечного кошика» теж відзначається тренд на активне збільшення частки дієтичних добавок. Порівняно із січнем 2019 р. в лютому 2025 р. їх питома вага зросла з 6 до 12% у грошовому вираженні та з 5 до 10% в упаковках. Частка власних торгових марок (ВТМ) у продажу дієтичних добавок стає дедалі помітнішою. На завершення доповідачка озвучила прогноз розвитку роздрібного ринку дієтичних добавок на 2025 р.
Аналіз справ АМКУ озвучив Максим Багрєєв, керуючий партнер компанії «Кратія». Протягом 2024 р. зафіксовано значне збільшення кількості рішень АМКУ щодо порушень у сфері дієтичних добавок. Одними з причин такого пожвавлення можуть бути, зокрема, активне зростання ринку дієтичних добавок, а також зусилля щодо наближення практик роботи на ринку, зокрема контролюючих органів, до практик ЄС.
Справи, як правило, стосуються продуктів, які конкурують з лікарськими засобами, кваліфікуються як порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації щодо дієтичних добавок, що вводить в оману щодо лікувальних властивостей продукту без відповідного підтвердження. Важливо, що контролюючий орган звертає увагу не лише на інформацію про властивості, вказану на упаковці продукту, а й на таку, розміщену на вебсайтах, у банерній та контекстній рекламі, відеорекламі в соцмережах, рекламі на телебаченні, в друкованих виданнях тощо.
Вимоги законодавства щодо маркування та введення в обіг дієтичних добавок окреслила Оксана Олійнічук, керівниця відділу FMCG компанії «Кратія». Дієтичні добавки регулюються як харчові продукти та можуть використовуватись як доповнення до звичайного харчового раціону. Оскільки вони не є лікарськими засобами, таким продуктам не можна приписувати властивостей, що сприяють запобіганню чи лікуванню захворювань, або посилатися на такі властивості. Як у маркуванні, так і рекламі не можуть міститися вислови, пов’язані з лікуванням чи полегшенням перебігу захворювань.
М. Багрєєв також висвітлив основні положення законопроєкту № 11389, який був позитивно підтриманий операторами ринку та професійними асоціаціями. Прийняття цього законопроєкту має усунути наявні прогалини в законодавстві, що допускає зловживання недобросовісними суб’єктами господарювання. Документ визначає чіткі механізми введення дієтичних добавок в обіг, встановлює перелік компонентів, які можуть використовуватися для їхнього виробництва, а також посилює відповідальність за виробництво та реалізацію дієтичних добавок, що не відповідають вимогам законодавства.
Захід викликав неабиякий резонанс: учасники активно долучалися до дискусії, виявляючи жвавий інтерес, та ставили численні запитання. Детальніше зміст усіх доповідей ми розкриємо в одній з наступних публікацій та на сайті http://www.apteka.ua.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим